انگلیس مانع ارسال 1 جفت حلقه پلاستیکی به ایران شد
نیرو‌های مرزبانی انگلیس مستقر در فرودگاه هیثروی لندن مدعی شد که تلاش برای ارسال قطعاتی مورد استفاده در کلاهک‌های موشکی به مقصد ایران را ناکام گذاشته است.

این تجهیزات قرار بود در در یک پالایشگاه نفت مورد استفاده قرار بگیرند

نیرو‌های مرزبانی انگلیس مستقر در فرودگاه هیثروی لندن مدعی شد که تلاش برای ارسال قطعاتی مورد استفاده در کلاهک‌های موشکی به مقصد ایران را ناکام گذاشته است.

این ادعا در شرایطی مطرح شده است که به گفته مقامات انگلیسی، این قطعات که شامل تنها «یک جفت» رینگ [حلقه]است، کاربرد اصلی‌شان در صنعت نفت است و به نظر می‌رسیده که برای استفاده در یک پالایشگاه نفت به ایران ارسال می‌شده‌اند؛ با این حال، مقامات انگلیسی مانع از ارسال این قطعات شده و شبهه استفاده از آن‌ها در کلاهک‌های موشکی را مطرح و رسانه‌ای کرده‌اند.

انگلیسی‌ها مدعی هستند که این موارد را طی بازرسی از محموله‌ای که قرار بود از این فرودگاه ارسال شود، کشف کرده است.

به نوشته اسپوتینک، مونیک ورنچ، معاون واحد نیرو‌های مرزبانی انگلیس در فرودگاه هیثروی لندن مدعی شده است که «ما یک جفت از رینگ [حلقه‌های]موسوم به O. را تشخیص دادیم. رینگ [حلقه‌های]O. قطعاتی پلاستیکی هستند که بین لوله‌ها قرار می‌گیرند تا با عایق کردن‌شان مانع از نشتی در آن‌ها می‌شوند. از آن‌ها می‌توان در [صنعت]نفت استفاده کرد، اما از آن‌ها می‌توان برای کلاهک‌های جنگی و مانند آن نیز استفاده کرد. نیرو‌های ما مانع از ارسال آن‌ها به ایران شدند.»

به گفته ورنچ، به نظر می‌رسد که این تجهیزات قرار بود در در یک پالایشگاه نفت مورد استفاده قرار بگیرند، «اما نشانه‌ها کاملا چنین چیزی را نشان نمی‌دهند»، وی افزود که تحقیقات در این خصوص آغاز شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com