با عاملین اصلی هتک حرمت‌ها در فیضیه برخورد قانونی می‌شود
‌فرماندار قم با بیان اینکه تجمع در محیط بسته مانند حوزه علمیه در صورتی که دعوت عمومی نداشته باشد، نیازی به مجوز ندارد، عنوان کرد: با عاملین اصلی برگزاری تجمع فیضیه و هتک حرمت‌ها برخورد قانونی می‌شود

درخواست برگزار کنندگان تجمع فیضیه از اداره فرهنگ و ارشاد رد شده بود

‌رضا سیار ‌فرماندار قم در خصوص تجمع مدرسه فیضیه قم عنوان کرد: تجمعاتی که در محیط بسته مانند دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و بدون حضور عموم مردم برگزار می‌شود، طبق قانون نیازی به مجوز ندارد و مسئولیت آن نیز برعهده برگزار کنندگان مراسم است.

وی افزود: برگزار کنندگان تجمع فیضیه برای درخواست مجوز تبلیغ به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کردند که با درخواست موافقت نشد و اعلام شد که امکان دعوت عمومی برای این برنامه وجود ندارد.

فرماندار قم تصریح کرد: در هر صورت این مراسم برگزار شد و افرادی با در دست گرفتن تراکت‌ها، دست‌نوشته‌ها و شعارهایی موجب ناراحتی مراجع عظام تقلید شدند، همان روز گزارش واقعه و عمل خلاف قانون به استانداری و شورای تامین استان ارائه شد.

وی ادامه داد: در شورای تامین استان نیز مصوب شد تا با عاملین اصلی برگزاری مراسم و هتک حرمت‌ها برخورد قانونی شود و مسیر قانونی خود را طی کند، باید منتظر تصمیم مراجع قضایی و امنیتی ذیربط در خصوص این اتفاق باشیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir