محسن رضایی: ایران در مبارزه اقتصادی با آمریکا پیروز می‌شود‌
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ایران با آمریکا در میدان اقتصادی وارد شوند قطعا ایران پیروز می‌شود

رضایی ایران را پیروز نبرد اقتصادی با آمریکا دانست

محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام امشب در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها اظهار داشت: مدیران‌ صدا و سیما در سرزمینی‌ هستند که سرزمین دیکتاتوری‌های ایران‌ است‌ و یکی از تاریخی‌ترین ‌ مناطق‌ ایران است و این منطقه محل‌ تشکیل سپاه‌ آزادی‌خواهان‌ ایران‌ است‌ که‌ بختیاری‌ها‌ حرکت‌ کردند‌ و مشروطه‌ را احیا‌ کردند‌ و سپاه‌ محمدعلی‌ شاه را بیرون‌ کردند‌. این منطقه سرزمین شیرمردانی‌ مانند‌ شیرعلی‌مردان‌خان‌ است‌.

بختیاری‌ها‌ نشان‌ دادند‌ سرزمین ایران‌ اسلامی‌ سرزمین‌ آزادمردان‌ است‌. شرایطی که‌ ما‌ در کشور داریم‌ نیازمند یک‌ تجمع‌ علیه‌ فشارهای اقتصادی‌ آمریکا‌ست‌ و این‌ اولین‌ بار نیست‌ که مردم‌ با زورگویی‌ آمریکا دست و پنجه نرم‌ می‌کنند‌.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: طی 40 سال توطئه‌ علیه‌ ما درست‌ کردند‌ و این‌ سومین‌ موج است‌ که ایجاد کردند‌ و در یک‌ برهه‌ 8 سال به‌ کشور حمله‌کردند‌ و این‌ سومین‌ بار است‌ که‌ از راه اقتصاد آمریکا‌ به‌ مصاف‌ ایران‌ آمده‌ ‌و گفتند‌ فشار می‌آوریم به‌ آنها‌ و از محاصره اقتصادی‌ شروع‌کردند و تا‌ آبان ‌ماه می‌خواهند فشارها‌ را بیشتر کنند‌.

فکر می‌کنند از این‌ طریق می‌توانند ایران‌ را از پای درآوردند‌ اما‌ بزرگترین‌ مشکلشان‌ این‌ است‌ که مردم‌ ایران‌ نمی‌شناسند‌ و نمی‌دانند‌ که‌ مقاومت‌ می‌کنند و افکار مادی‌گرایانه‌ غرب دارند و فکر‌می‌کنند‌ می‌توانند ایران‌ را از پای درآوردند‌ اما‌ همان‌ اشتباه که‌ در مسائل‌ امنیتی‌ و در حمایت‌ از صدام‌ داشتند همین‌ اشتباه‌ را اینجا‌ انجام‌ دادند‌.

اگر پیشرفت‌ ما در حوزه اقتصاد‌ بیشتر از حوزه امنیت‌ نباشد‌ کمتر نیست‌ و جوانان ما‌ اگر میدان‌ به آنها ‌داده‌ شود تحولات‌ عظیمی در حوزه‌های‌ مختلف‌ به‌ وجود می‌آوردند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح‌ کرد: اگر بازارهای‌ خارجی را بگیرند‌ با توجه به اینکه ایران‌ با‌ 15 کشور هم‌ مرز است تجارت‌ ما را نمی‌توانند‌ محدود کنند‌ و بانک‌هایی وجود دارد که تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند آن‌ها را تحریم کنند و اروپا‌ گفته است‌ که حمایت‌ می‌کند‌.

نقدینگی‌ خوبی وجود دارد که‌ اگر امید به اقتصاد دهیم‌ نقدینگی سیل‌آسا‌ به‌ راه درست‌ خواهد رفت‌ و شعار ما می‌توانیم‌ را باید داشته باشیم‌.

با فراخوانی‌ مردم‌ می‌توان‌ تهدید و تحریم‌ها را مسیری برای‌ شکوفایی ایران‌ قرار دهیم‌ و صدا و سیما‌ امروز وظیفه سنگینی دارد و باید روحیه‌ها تقویت شود و جنگ‌ روانی‌ که آمریکا ‌ شروع کرده است باید خنثی شود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح‌ کرد: امروز با شعارها امید به‌ وجود نمی‌آید و اعتمادسازی باید انجام شود و موانعی که وجود دارد مسئولان توجه کنند و صدا و سیما موانع مبارزه را به کارافرینان‌ نشان‌ دهند و دست‌های‌ پشت‌ پرده‌ داخلی هست ‌ که نمی‌خواهند ایران در این مبارزه پیروز شود‌.

رضایی ادامه‌ داد: ایران اگر وارد میدان‌ مبارزه اقتصادی شود قطعا آمریکا‌ شکست خواهد خورد و ایران‌ تحریم‌های سخت‌تر از این را با نقد‌ کردن‌ ثروت‌های خود راحت‌ می‌تواند عبور کند و تاریخ زرین‌ دیگری را ورق‌ بزند‌.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com