مکرون: دیگر نباید به آمریکا اتکا کنیم
رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی در جمع سفرای این کشور، ضمن انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرد که اروپا برای تامین امنیت خود دیگر نباید روی واشنگتن حساب باز کند

آمریکا برای تأمین امنیت خود نباید روی واشنگتن حساب باز کند

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، سوریه و لیبی از جمله موضوعات مهمی بودند که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود به آنها پرداخت.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: اروپا در زمینه دفاعی به پیشرفت های خوبی رسیده است. پیشرفت در زمینه همکاری دفاعی در اروپا در طول یکسال گذشته، بی سابقه بوده است. اروپا نمی تواند امنیت خود را به آمریکا متکی کند و از این به بعد ما نباید برای تامین امنیت خود به روی واشنگتن و کمک های آن حساب باز کنیم.

وی با بیان اینکه اروپا باید از نتیجه پایانی جنگ سرد میان آمریکا و روسیه درس عبرت بگیرد، ادامه داد: از این به بعد، با توجه به تحولات جهانی، اروپا باید خود مسئولیت تامین امنیت خود را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهوری فرانسه درباره بحران سوریه نیز گفت: راه حل دائم برای بحران سوریه، راه حل سیاسی است و ما با سازمان های غیردولتی برای کمک رسانی به سوریه همکاری می کنیم.

درباره لیبی نیز باید بگویم که وزارت خارجه فرانسه از هیچ تلاشی برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور فروگذاری نکرده است. آنچه این روزها در لیبی نگران کننده است، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و قاچاق انسان است و برای رسیدن به هر ثباتی بیش از هر چیز باید به این سه پدیده شوم غلبه کنیم.

فرانسه با تصویب قانون جدید برای مبارزه با همه اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم تلاش می کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین در این سخنرانی خواستار گسترش روابط با چین و روسیه شد و تاکید کرد که پاریس باید به دنبال برقراری روابط با آسیا از طریق گفتگو با مسکو و پکن باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronlie.ir