توضیحات کدخدایی درباره عاقبت قانع نشدن مجلس از پاسخ‌های رئیس‌جمهوری
سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با نتیجه عدم اقناع نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور، گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با این موضوع نه در خصوص مجلس روشن تبیین شده است نه در خصوص قوه قضاییه اما در نهایت مجلس در رابطه با این موضوع تصمیم می‌گیرد

جزئیات عاقبت قانع نشدن مجلس از پاسخ های روحانی از زبان سخنگوی شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پایان کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در این آیین‌نامه آمده است «در صورت قانع نشدن و استنکاف و نقض قانون، برای قوه قضاییه ارسال می‌شود» اما مصادیق آن را تعیین نکرده است. مشخص نیست این نقض باید توسط مجلس تشخیص داده شود یا برای مثال توسط هیات رییسه یا کمیسیون حقوقی. این موضوع یکی از نکاتی است که ابهام دارد.

از طرف دیگر در مورد قوه قضاییه هم مشخص نیست چه مرجعی در قوه قضاییه رسیدگی می‌کند. آیا باید مانند همان بحث عدم کفایت دیوان عالی باشد یا مراجع دیگر و خود قوه قضاییه چه مراحلی را باید طی کند؟ اینها ابهاماتی است که در آیین‌نامه وجود دارد ولی امیدواریم و شاید خود مجلس بتواند تعیین کند و تصمیم بگیرد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان وقتی به ایرادات رسیدگی می‌کرد نظری در رابطه با این موارد نداشته است؟ گفت: ما به این موارد ایراد نمی‌گیریم. معمولا نمی‌گوییم حالا مراحل بعدی چه می‌شود تا ما نظر بدهیم. مجلس می‌گوید خودمان باید تصمیم بگیریم. به نظر می‌رسد هر گونه تصمیم‌گیری در نهایت باید با مجلس باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir