برقراری مقررات منع آمد و شد از عصر امروز در بصره
کمیته امنیتی شورای استان بصره از برقراری مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۶ به وقت محلی خبر داد

طرح مقتدی صدر برای حل بحران اخیر

جبار  الساعدی رئیس کمیته امنیتی شورای استان بصره به السومریه گفت مقررات منع آمد و شد در استان از ساعت 16 تا اطلاع ثانوی برقرار می‌شود.

وی افزود هدف از این اقدام، تحکیم کنترل و سیطره امنیتی به  شکل کامل بر تمام مناطق استان است.

الساعدی همچنین گفت جمیل الشمری همچنان در منصب خود به عنوان فرمانده عملیات بصره باقی خواهد ماند. این در حالی است که پیشتر منابع خبری از برکناری وی خبر داده بودند.

استان بصره طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات بوده است که با رخنه عناصر نفوذی، تظاهرات مسالمت آمیز مردمی به آشوب کشیده شد، عوامل نفوذی و اغتشاشگر مقرهای برخی احزاب و گروه‌های سیاسی و نهادهای دولتی و همچنین کنسولگری ایران را به آتش کشیدند، آنها همچنین به بیمارستانی که مجروحان حشد شعبی در حال مداوا هستند، حمله‌ور شدند به طوری که شب گذشته مسئولان استان از برقراری مقررات منع آمد و شد خبر دادند که امروز صبح آن را لغو کردند.

الفرات از بروز درگیری لفظی میان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و استاندار بصره در نشست امروز پارلمان خبر داد.

طرح مقتدی صدر برای حل بحران بصره

از سوی دیگر مقتدی صدر رهبر جریان صدر طرحی برای حل مشکلات و بحران به وجود آمده در بصره ارائه کرد.

رهبر مقتدی صدر طرحی برای حل بحران بصره ارائه کرده است. وی گفته است در صورتی که نشست امروز پارلمان منجر به راه‌حل‌های جدی،موثر و واقعی برای برطرف شدن رنج مردم بصره شود، باید مرحله دوم آغاز شود که شامل تشکیل کمیته‌های عادلانه و بی‌طرفانه‌ برای آغاز اجرای طرح‌های خدماتی در استان و دور کردن تمام فاسدانی که سبب بروز اوضاع نابسامان خدماتی شده‌اند.

وی افزود برای این کمیته‌ها سقف زمانی 45 روزه تعیین می‌شود تا  تمام نیازهای فوری و ضروری را تامین کنند و برای نیازهای طولانی هم بعدا تصمیم‌گیری می‌شود، همچنین یک هسته امنیتی برای حمایت از بصره و برقراری امنیت در اسرع وقت تشکیل شود تا مردم از دخالت‌های داخلی و خارجی در امان باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com