قاسمی: حامیان ترور نمی‌توانند با لفاظی‌های دروغین نقش مستقیم خود را پنهان کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در ادامه سیاست‌های اصولی و انسانی خود در جهت افزایش امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم خواهد کوشید

واکنش وزارت امور خارجه به حادثه تروریستی اهواز

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حمله تروریستی امروز (شنبه) در اهواز و با تسلیت ‌به مردم شجاع خوزستان و ملت بزرگ ایران اظهار کرد: اجیرشدگان و فرمان برداران کانون‌های شناخته شده مولد خشونت و جنایت علیه جان انسان ها و حامیان فکری، مالی، تسلیحاتی و رسانه‌ای تروریسم در منطقه و فراسوی آن مطمئن باشند با چنین اقدامات زبونانه، ترور و کشتار کور نمی‌توانند در اراده راسخ دولت و ملت ایران در مبارزه بی‌امان و همه‌جانبه با تروریسم لجام گسیخته‌ای که منطقه و جهان را درنوردیده است، خللی وارد کنند.

جمهوری اسلامی ایران در ادامه سیاست های اصولی و انسانی خود بدون هر گونه وقفه و تردیدی در جهت افزایش امنیت و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم خواهد کوشید.

حامیان و مروجین ترور و خشونت ‌و توجیه‌گران وابسته و مفسران سرسپرده و گوش به فرمان حرفه‌ای آنان نمی‌توانند با لفاظی‌های دروغین و مغلطه‌های بی‌بنیان و تشکیک‌های کودکانه در ماهیت تروریستی و ضد انسانی جنایت امروز در اهواز، نقش مستقیم خود در پشتیبانی از تروریست‌های ضد ایرانی را پنهان سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن یادآوری حادثه تروریستی سال گذشته تروریست‌های تکفیری در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی و با اشاره به جنایت هولناک امروز در اهواز، افزود: این‌گونه جنایات کور اما هدفمند و هدایت شده، تاوان ایستادگی دولت و ملت ایران در مقابل تروریسم شوم و انسان‌کشی است که توسط برخی کانون‌های تروریست‌پرور منطقه‌ای و با حمایت‌های بی‌دریغ یک قدرت فرامنطقه‌ای و رژیم نفرت‌آفرین صهیونیستی بر بخش عمده‌ای از جهان تحمیل شد.

تروریسم به عنوان بلیّه قرن حاضر که صلح، ثبات و امنیت جهانی را هدف گرفته است، جغرافیا، مذهب، قوم، نژاد و زبان نمی‌شناسد و امروزه به خطری مشترک و جهانی تبدیل شده که آن را جز با اراده جدی همگان، فارغ از استانداردهای دوگانه و چندگانه درمان و علاجی نیست. سردمداران برخی کانون های پرورش ترور و خشونت باید بدانند که ترور و تروریسم در همه جا و در هر شکل آن بی هیچ توجیه و تفسیر و استاندارد خود ساخته و پرداخته آنان محکوم به شکست و رسوایی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir