خوشحالی کیهان از سکه یه پول شدن BBC توسط کارشناس برنامه
خودداری بی‌بی‌سی فارسی از تروریستی خواندن حادثه 31 شهریور اهواز، اعتراض یکی از کارشناسان این شبکه را نیز برانگیخت. اعتراضی که باعث عصبی شدن گوینده خبر این شبکه و تلاش وی برای تغییر بحث شد

عصبانیت گوینده خبر بی‌بی‌سی از اعتراض کارشناس برنامه

خودداری بی‌بی‌سی فارسی از تروریستی خواندن حادثه 31 شهریور اهواز، اعتراض یکی از کارشناسان این شبکه را نیز برانگیخت. اعتراضی که باعث عصبی شدن گوینده خبر این شبکه و تلاش وی برای تغییر بحث شد.

رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی در انعکاس اخبار حادثه تروریستی اهواز، طی روزهای اخیر با انتقادات فراوانی مواجه شد. درحالی که حمله اخیر به اهواز از یک طرف توسط گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب اتفاق افتاد و از سوی دیگر، آتش این حمله روی غیرنظامیان و حتی زنان و کودکان نیز گشوده شد و در نتیجه چند شهروند ازجمله یک کودک هم به شهادت رسیدند. با این حال، بی‌بی‌سی فارسی بدون در نظر گرفتن این واقعیت‌ها، در رفتاری ریاکارانه و جانبدارانه در حمایت از تروریست‌ها، هیچ گاه در اخبار و گزارش‌های خود حاضر نشد تا این واقعه را یک حرکت تروریستی و عاملان آن را تروریست بخواند.

اقدام بی‌بی‌سی فارسی به حدی غیرحرفه‌ای بود که حتی یکی از کارشناسان، در حین مصاحبه زنده، به این رفتار اعتراض کرد. در پخش زنده اخبار بی‌بی‌سی فارسی که دوشنبه شب روی آنتن رفت، وقتی گوینده خبر با دو کارشناس به گفت وگو پرداخت، یکی از آنها صحبت خود را با انتقاد از سانسور عبارت تروریسم در گزارش‌ها و اخبار بی‌بی‌سی فارسی شروع کرد. این انتقاد، عصبانیت گوینده خبر بی‌بی‌سی را در پی داشت و وی با بیان اینکه این موضوع خارج از بحث ماست، سعی کرد مانع طرح این انتقاد شود و در نهایت نیز نتوانست توضیحی دهد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: kayhan.ir