مخالف 1 نماینده با طرح ممانعت از ازدواج دختران زیر 13 سال با 1 استدلال عجیب
یک عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مخالفتش با فوریت طرح ممانعت از ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به خاطر اولویت نداشتن این طرح بوده است گفت که دو فرزندش در سن شرعی و با بلوغ عقلی ازدواج کرده‌اند

در شرایطی که شاهد مشکلات ارز و سکه هستیم چرا مجلس به آنها نمی‌پردازد

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری مستند به ماده ۷۹ آیین نامه داخلی مجلس گفت: بحث من اصلا محتوای طرح نبوده بلکه من فوریت طرح را مورد سوال قرار دادم. در مجلس یک سری طرح‌های فوریتی مثل مبارزه با فساد و اصلاح قوانین مالیاتی است و آنچه من گفتم این بود که این طرح اولویت اول مشکلات مردم نیست.

وی افزود: طبیعتا در مجلس یک سری نمایندگان موافق و یک سری مخالف حرف می‌زنند؛ این که دختر یا پسری با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کند اشکالی ندارد. اما خواسته من این بود که کمیسیون را طرح به صورت عادی بررسی کند و فوریت طرح مد نظرم بود.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: هر دو فرزند من در سن شرعی و با بلوغ عقلی و فکری و با الگو گیری فاطمه زهرا (س) ازدواج کردند و آقای هاشمی که قبلا رئیس سازمان بهزیستی بوده می‌داند مشکل ما بالا رفتن سن ازدواج است. مشکل جامعه مهریه‌های سنگین، به زندان رفتن افراد با سکه‌های ۴ میلیون تومان، بیکاری و فقر و گرانی جهیزیه است که پدر و مادرها را خجالت زده فرزندانشان می‌کنند.

وی ادامه داد: نباید طوری جلوه دهند که انگار ما می‌گوییم موافقیم یک دختر نه ساله ازدواج کند؛ بحث ما فوریت طرح بود. متاسفانه برخی از دوستان علی رغم شعارهای سیاسی مطالب فرعی و حاشیه‌ای را جای مسائل اصلی می‌گذارند و هر روز هم برخی به هیات رئیسه مجلس انتقاد می‌کنند که چرا دستور کار این طور تنظیم شده در حالی که وقتی این فوریت‌ها یا برخی از اولویت‌های دیگر رای می‌آورد هیات رئیسه موظف است آنها را در دستور بگذارد و این سوال مطرح می‌شود که در شرایطی که شاهد مشکلات ارز و سکه هستیم چرا مجلس به آنها نمی‌پردازد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir