وقت انتخابات نباید به لُپ لُپ رجوع کنیم!
محمدرضا باهنر: بنده زمانی در همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفته بودم، چهره‌های تکراری نیایند، اما آیا اگر دوباره با چهره نو وارد شویم و یکی را از لُپ‌لپ دربیاوریم تا ببینیم چه از کار درمی‌آید، خوب است؟!

برخی را فقط عزرائیل می تواند از میزشان جدا کند

محمدرضا باهنر: بنده زمانی در همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفته بودم، چهره‌های تکراری نیایند، اما آیا اگر دوباره با چهره نو وارد شویم و یکی را از لُپ‌لپ دربیاوریم تا ببینیم چه از کار درمی‌آید، خوب است؟! این هم مشکلاتی دارد. باید اپتیمم را پیدا کنیم

روزنامه اعتماد با محمدرضا باهنر، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا گفتگو کرده است.

بخشی از این مصاحبه را بخوانید:

از آنجا که به حجم سنگین کار شورای نگهبان در بازه زمانی کوتاه‌مدت اشاره کردید، قاعدتا کهولت سن آن مسوول خاص می‌تواند اثر دوچندان داشته باشد.

یعنی شما فکر می‌کنید اگر مثلا جوان‌تر باشد، می‌تواند ظرف ۲ ماه این حجم از پرونده را بررسی کند؟! بعید می‌دانم!

*من بار‌ها گفته‌ام انتخابات یک رقابت باشگاهی است، اما پس از تشکیل دولت، دیگر بحث ملی است و اینکه فکر کنیم باید کاری کنیم که دولت شکست بخورد، خیانت به نظام است. من که به آقای روحانی رای ندادم، خیانت می‌دانم که کسی بخواهد کاری کند که به روحانی خیانت باشد.

آیا گفتمانی به‌جز گفتمان موجود قرار است وارد عرصه شده و آرای مردم را به خود اختصاص دهد؟! آیا همین چهره‌های موجود و همین گفتمان‌های تکراری می‌توانند؟!

چهره‌های تکراری یک مضاری دارند، اما یک محاسنی هم دارند. بنابراین باید اپتیمم و به اصلاح میانگین را پیدا کنیم. بنده زمانی در همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفته بودم، چهره‌های تکراری نیایند، اما آیا اگر دوباره با چهره نو وارد شویم و یکی را از لُپ‌لپ دربیاوریم تا ببینیم چه از کار درمی‌آید، خوب است؟! این هم مشکلاتی دارد. باید اپتیمم را پیدا کنیم.

چون صحبت از احمدی‌نژاد شد، بگذارید به این موضوع نیز اشاره‌ای کنیم. به نظر شما انگیزه احمدی‌نژاد از این اقدامات عجیب چیست؟ آیا به‌دنبال همان جلب اعتماد عمومی است؟!

بله! طبیعی هم هست. به هر حال آقای احمدی‌نژاد خود را منجی عالم بشریت می‌داند. هر زمان هم موج مناسب حال خود پیدا کرده و سوار آن می‌شود.

شما که چنین نظری درباره‌اش ندارید؟

چه نظری؟!

اینکه مثلا بتواند منجی باشد؟

نه!

و هیچ‌وقت هم نداشتید؟!

نه! هیچ‌وقت هم نداشتم. اینکه اصلا توهم است و احمدی‌نژاد هم که در توهم زندگی می‌کند. از همان زمان که در سازمان برنامه و سایر قسمت‌ها هاله نور دور خودش می‌دید تا امروز در توهم زندگی می‌کند و همچنان هم خودش را منجی عالم بشریت می‌داند. افکار و گفتارش هم به یک‌سری محافل و گروه‌های خاص محدود شده که خودتان می‌بینید.

آینده‌ای برای او متصور نیستید؟!

در عالم سیاست هیچ‌چیز غیرممکن نیست. من معتقدم باید آن‌چنان مدیریت بشود که آینده‌ای نداشته باشد. اما اینکه بگویم رها کنیم که مشکل خودش حل می‌شود و احیانا خودش خشک شود و می‌افتد، خیر! این‌طور هم نیست.

یعنی برخورد قضایی صورت گیرد؟

نه! یا لااقل لزوما قرار نیست، برخورد قضایی باشد. همین که مدیریت شود، کافی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir