مطهری: دو شورای نگهبان نداریم
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دو شورای نگهبان نداریم، اگر هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نقطه نظری دارد در حین بررسی طرح ها و لوایح ارایه کند، زیرا پس از تصویب در مجلس فقط شورای نگهبان از نظر مطابقت مصوبه با شرع و قانون اساسی می تواند نظر بدهد

محمد رضا صباغیان در جلسه علنی روز سه شنبه در تذکری خطاب به مطهری در مورد روش کار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سازو کار و مجاری قانونی رعایت نمی شود، مجلس از هر شکلی مورد هجوم قرارگرفته و ما این موضوع را مورد توجه قرار نمی دهیم.

وی ادامه داد: اینکه شورای نگهبان به عنوان یک کانال نظر هیات عالی نظارت مجمع را برای ما بفرستد در شان مجلس نیست؛ شورای نگهبان فقط حق تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی را آن هم بعد از تصویب مصوبات دارد.

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مهریز، گفت: نکته ای که در مورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتید، مهم است.

وی افزود: اینکه این هیات، نظرات خود را در حین بررسی طرح ها و لوایح به کمیسیون ها ارائه کند و حتی نمایندگان آنها در کمیسیون حضور داشته و از موضع خود دفاع کنند، یک رویه درست و پذیرفته شده است، اما این که مصوبات مجلس بعدا در آن هیات بررسی شود شبیه کاری که شورای نگهبان انجام می‌دهد و به هیچ وجه قابل قبول نبوده و خلاف قانون اساسی است.

مطهری یادآور شد: ما در کشور دو شورای نگهبان نداریم تنها یک شورای نگهبان داریم، اگر این هیات نقطه نظراتی دارد در حین بررسی طرح ها و لوایح ارایه کند ولی بعد از مصوبه مجلس فقط شورای نگهبان از منظر مطابقت با شرع و قانون اساسی می تواند نظر بدهد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تذکر دیگری خطاب به مسئولین دانشگاه آزاد و وزارت علوم درباره ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: تعدادی دانشجو را معرفی کرده‌اند که قبول شده‌اند، آنها ثبت‌نام کرده‌اند و حتی کارت دانشجویی به این افراد داده شده است، سپس اعلام شده که شما نمی‌توانید ادامه تحصیل بدهید؛ اینکه نمی توانند ادامه تحصیل دهند چه معنایی دارد؟ این کار برای خانواده‌ها،‌ نوجوانان و جوانان بحران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم دستی در کار است که مردم را نسبت به نظام بدبین کنند، بنابراین مجلس باید وارد شده و با متخلفین برخورد کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:irna.ir