قاتلان خاشقچی پس از قتل او مست بودند
راننده ترکیه‌ای تیم ترور خاشقجی می‌گوید برخی از اعضای تیم ترور خاشقچی در مسیر برگشت به فرودگاه استانبول و پس از قتل خاشقچی، «مست و خوشحال» بوده‌اند

صحبت های راننده ترکیه‌ای جوخه ترور:


بر اساس گفته‌های راننده ترکیه‌ای جوخه ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد، ولی عهد سعودی، برخی از اعضای تیم ترور خاشقجی در مسیر برگشت به فرودگاه استانبول و پس از قتل خاشقچی، «مست و خوشحال» بوده‌اند.

به نوشته روزنامه حریت، راننده مزبور در مصاحبه با یک شبکه خصوصی گفته است که دو ساعت قبل و بعد از قتل خاشقچی توسط تیم ترور این روزنامه‌نگار عربستانی به خدمت گرفته شده بود. او مسئولیت حمل و نقل جوخه ترور بین فرودگاه و هتل را برعهده داشته است.

وی می‌گوید که ساعت ۳:۲۰ بامداد، ۹ نفر در فرودگاه آتاتورک استانبول از هواپیما پیاده شده و سه خودرو کرایه می‌کنند. در میان سه نفری که سوار خودروی او شده بودند، «ماهر عبدالعزیز مطرب» محافظ شخصی محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان حضور داشته است. آن‌ها از او می‌خواهند که به هتل منتقلشان کند، سپس ساعت ۸ صبح درب هتل باشد و آن‌ها را به کنسول‌گری ببرد.

این راننده ترکیه‌ای می‌گوید ساعت ۸ صبح به هتل برگشته و سعودی‌ها ازجمله مطرب را به کنسول‌گری برده است. در کنسول‌گری، موانع امنیتی برای ورود خودروی حامل مطرب برداشته شده است. سه ساعت بعد، سه خودروی مربوط به کنسول‌گری از آن خارج می‌شوند به علاوه یک ون سیاه که شیشه‌های آن دودی بوده است.

وی می‌افزاید که خدیجه چنگیز، نامزد ترکیه‌ای خاشقچی را دیده که برای مدتی طولانی بیرون ساختمان منتظر نامزدش بوده است. در آن زمان، ماموران کنسول‌گری اجازه ورود هیچ‌کس را به این ساختمان نمی‌دادند و می‌گفتند که یک بازرسی در کنسول‌گری در جریان است. یکی از اعضای کنسول‌گری با این راننده تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد به سمت هتل حرکت کند، جایی که سه نفر دیگر در انتظار او هستند تا به فرودگاه بروند. مطرب این‌بار در بین مسافران این راننده نیست.

این راننده ترکیه‌ای می‌گوید: «آن‌ها از من خواستند تا به جایی برای خوردن غذا ببرمشان. آن‌ها را به رستوران دونر بردم. خیلی خوشحال بودند. داخل خودرو، مشروب می‌خوردند و سیگار دود می‌کردند.»

عربستان سعودی تنها پس از هفته‌ها پرده‌پوشی، پذیرفت که قتل خاشقجی در کنسول‌گری سعودی در استانبول رخ داده است.

ترکیه خواستار استرداد ۱۸ مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقچی شده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com