رد درخواست ترامپ برای لغو شکایت علیه خانواده‌اش
دادگاهی در نیویورک درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای توقف پرونده شکایت علیه او و خانواده اش در ارتباط با سوء استفاده از شرکت ترامپ در انتخابات سال 2016 را رد کرد

رد درخواست ترامپ برای لغو شکایت علیه خانواده‌اش

قاضی دادگاهی در نیویورک درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را برای متوقف کردن شکایتی علیه او و خانواده اش رد کرد.

دادستان نیویورک علیه ترامپ شکایت کرده بود که وی از شرکتش که به نام خود وی «ترامپ» خوانده می شود در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 سوء استفاده کرده است.

این حکم قاضی دادگاه عالی ایالت نیویورک در حالی است که وکلای ترامپ با این استدلال که دادستان دمکرات این ایالت تعصبات جناحی را در این شکایت دخالت داده، خواستار توقف این پرونده شده بودند.

دادستان نیویورک پس از تحقیقات چند ماهه با بیان اینکه روابط سیاسی غیرقانونی میان ستاد انتخابات ترامپ و شرکت وی وجود داشته، پرونده ای علیه ترامپ و دختر و 2 پسر او گشود.

یکی از اتهام های ترامپ در این پرونده این است که وی مبلغ 2.8 میلیون دلار را که در سال 2016 در کمپینی برای کهنه سربازان جمع کرده بود، به صورت غیرقانونی در اختیار ستاد انتخاباتی اش قرار داده است.

اتهام های دیگری نیز از قبیل هزینه کرد 100 هزار دلار برای حل و فصل شکایتی در ارتباط با یکی از املاک ترامپ و مبلغ 10 هزار دلار برای یک نقاشی از وی که در باشگاه گلفش نصب شده است، متوجه رئیس جمهوری آمریکا است.

دادستان کل نیویورک خواستار انحلال بنیاد متعلق به ترامپ، بازگشت مبلغ 2.8 میلیون دلار به صندوق حمایت از کهنه سربازان و ممنوعیت ترامپ از اداره صندوق های خیریه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tabnak.ir