دختران خاشقجی: پدرمان مخالف سیاسی نبود
دختران جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی گفتند پدرمان، مخالف سیاسی نبود

دختران خاشقجی: پدرمان مخالف سیاسی نبود

نهی و رزان خاشقجی، دختران جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی طی مطلبی در روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا اعلام کردند: پدرمان مخالف سیاسی نبود و با نوشته های خود، خوبی مردم عربستان را می خواست.

آنها همچنین گفتند: پدرمان مرد بزرگی بود، نوشتن را دوست داشت و تشنه علم بود. او از نظر ما مردی دوست داشتنی بود. وی عربستان را ترک کرد و به این فکر می‌کرد که آیا روزی باز خواهد گشت یا خیر.

دختران این روزنامه نگار سعودی تاکید کردند: نوشتن و کلمات با وجود او یکی و عجین شده بود و او را سر پا نگه می داشت. اکنون، واژه ها، روح او را در کنار ما قرار می دهد و ما از این حیث خرسندیم.

در پایان نهی و رزان گفتند: معتقدیم نیکی ها و خدمات او به فراموشی سپرده نخواهد شد و ما میراث او را حفظ خواهیم کرد.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌ نویس واشنگتن‌پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

ریاض در تاریخ 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری «فوت» کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه 31 اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamnews.com