بازنشستگانی که قصد ترک مسئولیت ندارند
از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان چند ماهی می‌گذرد و شورای نگهبان نیز فرصتی را برای مشمولان این قانون جهت خداحافظی از مسئولیت خود اعلام کرده ولی آنچه از انتصابات مشخص است فعلا فضایی برای حضور جوانان در عرصه های مدیریتی وجود ندارد

بازنشستگانی که قصد ترک مسئولیت ندارند

با اجرایی شدن این قانون همه از بازنشستگی در ادارات و دستگاه های دولتی گفتند؛ موضوعی که فعلا در اکثر ادارات و مجموعه های دولتی در حد حرف باقی مانده است.

از جمله این ادارات می توان به هیات فوتبال تبریز اشاره کرد که رئیس بازنشسته طبق گفته دبیر این هیات  فعلا قصد بازنشستگی ندارد و پس از 24 سال نمی خواهد خودش را بازنشسته کند.

در توجیه تمکین نکردن از قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفته شده که ریاست هیات فوتبال شغل محسوب نمی‌شود.

از دیگر ارگان‌های دیگر کشور نیز می‌توان به ستاد احیای دریاچه ارومیه در کشور نیز اشاره کرد. رئیس کشوری این ستاد و رئیس ستاد استان آذربایجان شرقی نیز بازنشسته هستند ولی فعلا کسی سراغی از این مجموعه نمی گیرد که آیا قصد رفتن دارند یا خیر و یا برای این ستاد امتیازهای ویژه ای قائل شده اند.

از جمله نفراتی که با بازنشستگی در موعد مقرر و در فرصت اولیه صندلی خود را به قصد جوانگرایی ترک کرد می‌توان به مجید خدابخش و رحیم شهرتی فر اشاره داشت که این دو با این کار نشان دادند کاملا موافق حضور جوانان هستند.

اما باید منتظر ماند و دید که آیا با اجرای این قانون، بازنشستگانی چون رئیس هیات فوتبال استان و ستاد احیای دریاچه ارومیه قصد واگذاری مسئولیت شان را خواهند داشت یا خیر؟

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir