عصبانیت شدید ترامپ از جنرال‌موتورز برای بستن کارخانه‌ها
ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولتش قصد دارد تمام یارانه‌های دولتی ارائه شده به جنرال‌موتورز را به علت تصمیم این خودروساز برای بستن کارخانه‌های خود در آمریکا، قطع کند

ترامپ عصبانیت شدید ترامپ از جنرال‌موتورز برای بستن کارخانه‌ها

رییس‌جمهور ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولتش قصد دارد تمام سوبسیدهای دولتی ارائه شده به جنرال‌موتورز را به علت تصمیم این خودروساز برای بستن کارخانه‌های خود در آمریکا و باز گذاشتن آنها در مکزیک و چین، قطع کند.

این اظهارات پس از این بیان می‌شوند که جنرال‌موتورز روز گذشته اعلام کرد ۱۵ هزار نفر نیروی کاری خود در آمریکای شمالی را تعدیل می‌کند و تا پایان سال ۲۰۲۰ پنج کارخانه تولیدی خود در این منطقه را تعطیل خواهد کرد.

ترامپ نیز در توییتر خود نوشت: خیلی از جنرال‌موتورز و مدیر اجرایی ارشد آن، مری بارا، برای بستن کارخانه‌های میشیگان، اوهایو و مریلند، ناامید شدم. آنها هیچ کدام از کارخانجات خود در مکزیک و چین را تعطیل نمی‌کنند. آمریکا جنرال‌موتورز را نجات داد و این تشکری بود که در ازای آن از ما به عمل آمد. حالا ما به قطع تمام سوبسیدهای جنرال‌موتورز، شامل سوبسیدهای مربوط به خودروهای الکتریکی، می‌نگریم.

ترامپ همچنین گفت که او اینجاست تا از کارگران آمریکایی دفاع کند و قماری که جنرال‌موتورز روی چین و مکزیک بسته است، جواب نمی‌دهد.

جنرال‌موتورز در بیانیه‌ روز گذشته خود اعلام کرد که این تصمیم را به دنبال کاهش فروش خودرو گرفته است. انتظار می‌رود با این اقدام تا انتهای سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ میلیارد دلار به جریان نقدینگی شرکت اضافه شود که ۴ میلیارد دلار آن به علت کاهش هزینه‌ها و ۱.۵ میلیارد دلار آن هم به علت کاهش مصرف نقدینگی، خواهد بود.

 جی‌ام تنها خودروسازی نیست که در راستای تغییر ساختار خود برای آینده، برنامه‌ریزی می‌کند. طبق گزارش ان‌بی‌سی، فورد پیش از این اعلام کرده بود که در نظر دارد هزاران نفر از کارکنان خود را تعدیل کند. دومین خودروساز بزرگ آمریکا، سال گذشته، به علت کاهش فروش خودرو، برنامه‌ تاسیس یک خط مونتاژ خودرو در مکزیک را لغو کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamnews.com