استیضاح وزیر ورزش و جوانان منتفی شد
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به دلیل این که تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند، منتفی شد

استیضاح وزیر ورزش و جوانان منتفی شد

«علی اصغر یوسف نژاد» روز شنبه در مورد آخرین وضعیت استیضاح ها در مجلس اظهار داشت: استیضاح وزیر ورزش و جوانان با 15 امضا تحویل هیات رییسه شده بود که امروز از حد نصاب افتاد و از دستور کار مجلس خارج شد.

وی افزود: استیضاح وزیر امور خارجه نیز با 24 امضا و 11 محور همچنان در مجلس مطرح است و فردا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می شود.

بر اساس اصل 89 قانون اساسی، نمایندگان مجلس می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیات وزیران یا هر یک از وزراء را استیضاح کنند.

بر اساس این اصل، استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. هیات وزیران یا وزیر مورد استیضاح باید ظرف مدت 10 روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و به آن پاسخ گوید و از مجلس رأی اعتماد بخواهد. 

طبق آیین نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح وزیران ابتدا در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود، اگر پس از رسیدگی تعداد امضاهای آن به کمتر از 10 نماینده برسد، استیضاح در صحن علنی مجلس بررسی نمی شود ولی اگر تعداد امضاها بالای 10 مورد باشد، استیضاح در صحن مجلس رسیدگی می شود. در موارد پیشین نیز شاهد این بوده ایم که برخی از نمایندگان با پس گرفتن امضا، انصراف خود را اعلام می کنند.

**استیضاح وزیر کشور به کمیسیون شوراها ارائه شد

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز با 20 امضای نمایندگان به هیات رییسه ارائه شد که ما این طرح استیضاح را برای بررسی به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع دادیم.

یوسف نژاد تصریح کرد: طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که با 21 امضا به هیات رییسه مجلس ارائه شده بود برای بررسی به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ارجاع و در دستور بررسی این کمیسیون قرار گرفته است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: aryanews.com