ائتلاف سیاسی مشهدی‌ها؛ دوباره رئیسی و قالیباف
همزمان با روز دانشجو، ابراهیم رئیسی و محمدباقرقالیباف كه تا كنون هیچ پاسخگویی‌ای به رسانه‌های آزاد نداشتند، با استفاده از رانت قدرتی كه در اختیار دارند به دانشگاه‌ها رفتند و از این فرصت و با توجه به ناكارآمدی دولت روحانی هر قدر كه در توان داشتند، وضعیت موجود را نقد كردند و به نوعی نشان دادند كه اگر ما به میدان می آمدیم اوضاع مناسب‌تر...

ائتلاف سیاسی مشهدی‌ها؛ دوباره رئیسی و قالیباف

همزمان با روز دانشجو، ابراهیم رئیسی و محمدباقرقالیباف كه تا كنون هیچ پاسخگویی‌ای به رسانه‌های آزاد نداشتند، با استفاده از رانت قدرتی كه در اختیار دارند به دانشگاه‌ها رفتند و از این فرصت و با توجه به ناكارآمدی دولت روحانی هر قدر كه در توان داشتند، وضعیت موجود را نقد كردند و به نوعی نشان دادند كه اگر ما به میدان می آمدیم اوضاع مناسب‌تر بود.

اینكه حسن روحانی تا چه حد در عملكرد خود موفق بوده، نیازی به تحلیل ندارد و وضعیت نامناسب كشور جوابگوی همه این مسائل است ولی اینكه افرادی مانند قالیباف و رئیسی كه خود نیز از مسئولان و مقامات ارشد این كشور هستند، بخواهند دیگران را متهم كنند بسیار جای تاسف و تامل است و باید پرسید پشت پرده آن چیست.

با اعلام جلسه چند روز گذشته مشخص شد كه این طیف بی‌شك برنامه‌‌هایی برای آینده ایران دارند.

بعد از خبری شدن این جلسه، دبیرکل محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت برای توضیح درباره دلایل شكل‌گیری این نشست گفت كه جلسات رئیسی و قالیباف در قالب گعده‌های دوستانه سال‌هاست که ادامه دارد.

در این روزها و با توجه به فعالیت‌هایی كه شخصیت‌هایی مانند قالیباف یا رئیسی در دستور كار دارند، بی شك این دو شخصیت برتر در جریان اصولگرا نیت‌هایی برای رسیدن به كرسی‌های قدرت در قوای سه‌گانه دارند. با توجه به قدرت‌نمایی ابراهیم رئیسی در انتخابات 96 و رای 16 میلیونی كه این طیف به خود اختصاص دادند، این شوق در دل آن‌ها ایجاد شده است كه به راحتی می‌توانند آرای مربوط به قوه مقننه را به دست آورند و اگر قرار است لاریجانی از پارلمان خارج شود و به فكر پاستور باشد، محمدباقرقالیباف بهترین گزینه برای ریاست بهارستان است.

فردی كه جریان‌های مختلف حتی اعتدالگراهایی كه ریشه‌سیاسی خاصی ندارند نیز به او رو می‌آورند و به نوعی یكی از قوا را در نبود علی لاریجانی تسخیر می‌كنند و در این صورت اگر بدنه مجلس نیز چندان با تفكر آن‌ها همخوانی نداشته باشد، ریاست كه در ید آن‌ها باشد، می‌توانند به هدف خود برسند.

از طرف دیگر به گفته و ادعای برخی جریان‌های سیاسی در آینده و بعد از آنكه مهلت ریاست آیت‌ا... لاریجانی بر قوه قضاییه به پایان رسید، ابراهیم رئیسی، كوچی از آستان به دستگاه قضا خواهد كرد و با این شیوه دو قوه در اختیار این جریان و تفكر قرار می‌گیرد.

با این وجود اگر اصلاح طلبان و آن طیفی كه با تفكر قالیباف و رئیسی مخالف هستند نیز به علی‌لاریجانی در انتخابات 1400 فكر كنند، باز در مسیر موفقیت دو رای از سه رای قوای كشور در اختیار كسانی است كه از سال 92 زخمی آرا و تصمیمات مردم هستند و این فرصتی است برای رسیدن به اهداف خود و حتی پاكسازی مسائلی كه در این سال‌ها با تفكرشان همخوانی نداشته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir