ترکیه: قتل خاشقجی جنایی است نه سیاسی
وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه پرونده قتل خاشقجی جنایی است نه سیاسی، عربستان را به دادن اطلاعات بیشتر به ترکیه درباره محل جسد و عاملان این جنایت تشویق کرد

ترکیه: قتل خاشقجی جنایی است نه سیاسی

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه پرونده قتل خاشقجی جنایی است نه سیاسی، عربستان را به دادن اطلاعات بیشتر به ترکیه درباره محل جسد و عاملان این جنایت تشویق کرد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگویی با روزنامه "الشرق" قطر در حاشیه هجدهمین کنفرانس دوحه اظهار کرد: نتایج اولیه تحقیقات‌مان را با جامعه جهانی به اشتراک گذاشتیم و انتظار یک تحقیق موثق، شفاف و سریع را نیز از مسؤولان عربستانی داریم، انتظار داریم زمانی که جمع‌آوری مدارک به پایان رسید، لیست اتهامات صادر شود.

چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: ما همچنان مسؤولان عربستانی را تشویق می‌کنیم هر گونه اطلاعاتی در رابطه با محل جسد خاشقجی و نیز عاملان این جنایت و مغز متفکر آن در اختیار ما قرار دهند.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش از جنایت قتلی که در کنسولگری در خاک این کشور انجام شده، چشم‌پوشی نخواهد کرد و هیچ گونه تناقضی میان مطالبه برای حسابرسی به دلیل این جنایت و حفظ روابط با عربستان وجود ندارد.

وی ادعاهای ریاض درباره اینکه آنکارا با این کشور همکاری نمی‌کند را تکذیب کرده و گفت: ادعاهای مسؤولان عربستانی مبنی بر اینکه ما به درخواست‌های آنها برای ارائه اطلاعات ویژه پاسخ نمی‌دهیم نادرست هستند و جامعه جهانی از همکاری مسؤولان عربستانی در این پرونده ناامید شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir