ترامپ و همسرش سرزده به عراق رفتند
رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش‌ اعلام‌نشده وارد عراق شده است

ترامپ و همسرش سرزده به عراق رفتند

کاخ سفید اعلام کرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش در سفری سرزده وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی دیدار کرده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد ترامپ با حضور در «پایگاه هوایی عین‌الاسد» در استان الانبار گفته است به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

1915771_482.jpg

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه سخنانش با حمایت از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت اگر نیاز باشد عملیاتی در سوریه انجام دهیم از پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در عراق این عملیات انجام خواهد شد.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع میدانی گزارش داده مقام‌های عراقی درخواست ترامپ برای دیدار با او در پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار را رد کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و همسرش 3 ساعت در این پایگاه نظامی در استان الانبار حضور داشتند و «چان بولتون» مشاور امنیت ملی عراق، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند.

1915772_123.jpg

نکته قابل توجه در سفر سرزده ترامپ به عراق عدم حضور "جیمز متیس" وزیر دفاع برکنار شده آمریکا بود. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که متیس تا روز اول ژانویه 2019 وزیر دفاع باقی خواهد بود و پاتریک شاناهان پس از آن، مسئولیت پیشبرد امور وزارت دفاع را برعهده خواهد داشت.

1915773_196.jpg

ترامپ در پایگاه عین الاسد به موضوع برکناری متیس نیز اشاره کرد و گفت که قصد ندارد به این زودی وزیر دفاع جدید را معرفی کند و تا مدتی طولانی شاناهان مسئولیت وزارت دفاع را بر عهده خواهد داشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com