علم‌الهدی: گرانی به دکانداران مربوط نمی‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بازار در تاریخ انقلاب ما ارزشی و مقدس است و حرکت عظیم انقلاب اسلامی در دفاع از رهبری و مرجعیت از بازار و بازاری آغاز شد

علم‌الهدی: گرانی به دکانداران مربوط نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بازار در تاریخ انقلاب ما ارزشی و مقدس است و حرکت عظیم انقلاب اسلامی در دفاع از رهبری و مرجعیت از بازار و بازاری آغاز شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با اعضای بسیج اصناف مشهد افزود: خاطره فتنه ۸۸ و نهم دی ماه ۸۸ این نکته را ثابت می کند که نه فتنه منحصر به ۸۸ است و نه حماسه ولایی پس از آن. وقوع فتنه ای چون فتنه ۸۸ در هر سالی و زمانی ممکن است و حماسه نهم دی ماه هم که به گفته رهبری باطل السحر این فتنه بود در هر زمانی که فتنه انجام شود ممکن می شود.

رهبری اعلام کرده اند که استکبار جهانی و دشمن در سال ۱۳۹۷ برای ایجاد و وقوع فتنه ای در سال ۱۳۹۸ اقدام می کند با این تصور که مردم سال ۱۳۹۸ مردم سال ۱۳۸۸ نیستند اما در این سوی ماجرا ما بسیج اصناف را داریم که امید است در حرکتهای دفاع از انقلاب صف اول دفاع را مثل ابتدای انقلاب شکل دهند زیرا دشمن عزم کرده از طریق آسیبهای معیشتی فتنه سال ۱۳۹۸ را شکل دهد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: خیرات و مبرات در امور فرهنگی و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر کارهای زیبا و قشنگی است که همواره بازاریان انجام می دهند اما ستاره سیمای اصناف در انقلاب ما این نیست بلکه انقلاب سازی، مجاهده و فداکاری ستاره درخشان سیمای اصناف چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ است و الان به مقطعی رسیده ایم که به این پیشگامی و در صف مقدم قرار گرفتن اصناف احتیاج است.

وی گفت: از جمله مواردی که در مقابل حملات دشمن به ما اطمینان خاطر می دهد این است که بازاریان مومن، متعهد و شهید داده ای داریم هر چند که امروز بافت بازار با گذشته فرق کرده است. یک روزی آدمهای نمازجماعت خوان، عرقچین به سر، مقید به حلال و حرام الهی بافت اصلی بازار را تشکیل می دادند که از جنس همین بسیج اصناف بودند اما اکنون این بافت به هم خورده و دیگر کلیدهای بازار به دست شما نیست بلکه نوکیسه گانی به آلاف و الوف رسیده اند و سرمایه کلانی به هم زده اند و حرف اول را در بازار آنها می زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این افراد کسانی هستند که از صراطهای غیرمستقیم به اوج اقتصاد و ثروت رسیده اند و گاه سنگ اندازیهایی هم بر سر راه متدینان می کنند. طبیعی است که مبارزه با این جریان مبارزه خودش را می طلبد و برای گرفتن کلید از آنها باید سعی و کوشش داشت لذا نباید گذاشت انحصارطلبی و انحصارگرایی به واسطه نفوذ آنها در جریان قدرت، کار را از دست شما خارج کند.

وی ادامه داد: گرانی به مغازه داران و دکانداران مربوط نمی شود بلکه به آن نابکارانی مربوط است که یک شبه از صفر به ۱۰۰ رسیده اند و به محض این که قیمت ارز به یک باره بالا رفت از این فرصت سوء استفاده و برای گرانی اجناس اقدام کردند. بسیج اصناف باید با این افراد مبارزه کند و نباید نفوذ این جریان را بپذیرد و در مقابل قدرت سرمایه ای آنها توان سرمایه ای به وجود بیاورد. دشمن ما آمریکاست اما مزدورش آن سرمایه داری است که می گوید گرانفروشی می کنم و جریمه اش را هم پرداخت می کنم و هزینه جریمه اش را از جیب مردم بر می دارد.

وی افزود: در اوج گرانیهای اخیر رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به من اعلام کرد که از ۵۰۰ هزار واحد صنفی مشهد فقط ۱۶ هزار پرونده تخلف به دستش رسیده لذا فقط با برخورد تعزیراتی نمی توان مشکل را حل کرد. اگر همه مشکلات اصناف را روی هم بریزیم نمی توان به استناد آنها قیمت اجناس را شش یا ۱۰ برابر افزایش داد و گاه اقدامات دولت هم موجب بیشتر شدن مشکل می شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: الان تهیه جهیزیه نوعروسان مشکل شده چون قیمت لوازم خانگی به شکل فزاینده ای افزایش یافته است. درست است که مردم صبر می کنند اما در بی آبرویی صبر نمی کنند و صبر مردم هم حدی دارد. طبق برآوردی که آستان قدس رضوی انجام داد ۱۰ هزار نفر در مشهد و اطراف آن هستند که شام و ناهار ندارد تا بخورند و تولیت آستان قدس رضوی دستور داده به آنها نان و سیب زمینی بدهند.

سال ۱۳۸۸ که مشکل انتخابات بود و رهبری نه ناظر انتخابات بودند و نه مجری آن، یک نفر یک بار یک مرگ بر رئیس جمهور نگفت الان هم این وضعیت به رهبری ربطی ندارد اما فردا که جریان لائیک یک توده گرسنه را در خیابانها به راه انداختند با نظام و رهبری می جنگند.

آیت الله علم الهدی خطاب به اعضای بسیج اصناف مشهد اظهارداشت: اگر دولت در این مسیر با شما همراهی کرد که چه بهتر و اگر نکرد خود بسیج اصناف مشکل را حل کنند. زمانی که بازاری و کاسب ۱۵ خرداد را ایجاد کرد بسیج هم نداشت. امروز که بسیج هم دارند آیا نمی توانند این مشکل را حل کنند؟ باید در بسیج اصناف به این مشکل فکر و آن را حل کنند و بسیج اصناف مبارزه کند و کلید بازار را در دست گیرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir