نیویورک تایمز: حدس بزنید جانشین ترامپ کیست؟
روزنامه نگار آمریکایی در تحلیلی به بررسی خصوصیات جانشین احتمالی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخته است

نیویورک تایمز: حدس بزنید جانشین ترامپ کیست؟

روزنامه نگار آمریکایی در تحلیلی به بررسی خصوصیات جانشین احتمالی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخته است.

گیل کالینز، روزنامه نگار معروف آمریکایی با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز، ویژگی های جانشین احتمالی ترامپ، یعنی مایک پنس را مورد ارزیابی قرار داده است که در ادامه ترجمۀ بخش هایی از آن را می خوانید :

حرف های بسیاری درباره استیضاح ترامپ زده می شود. اما مردم آمریکا، چه حسی درباره رئیس جمهور شدن مایک پنس دارید؟ هیچوقت به مایک پنس زیاد فکر نکرده اید، اینطور نیست؟

ولی اگر ترامپ مجبور به خروج از کاخ سفید شود، او نفر بعدی در صف خواهد بود. ما احتمالا با یک مدیر اجرایی روبرو خواهیم بود که طبق گزارش ها همسر خود را "مادر" خطاب می کند! او طبق اعتقادات خود اگر دوستان مرد و زنش به صورت مختلط در یک اتاق حضور داشته باشند از نوشیدن امتناع می کند، مگر اینکه همسرش در آنجا حضورش داشته باشد؛ و با هیچ زنی غیراز همسرش غذا نمی خورد.

پس ما باید فرض کنیم که "پنس" در دنیای نظم قدیم زندگی می کند، دنیایی که در آن زنان، زمانی به عنوان کارکنان عادی، کارفرمایان و همکاران شناخته نمی شدند، و به آنها به عنوان یک گونه کاملا متفاوت،بر اساس جنسیتشان نگریسته می شد و متعاقباً شایسته رفتار خاص و تبعیض ویژه بودند.

لذا بر اساس این واقعیت، اگر پنس رئیس جمهور شود، بدین معنا خواهد بود که وی هیچ شام خصوصی با نانسی پلوسی نمی تواند داشته باشد؟ مگر اینکه "چاک شومر" هم حضور داشته باشد؟ اگر ترزا می بخواهد جلسه ای با پنس داشته باشد تا درباره برگزیت با او رایزنی کند، آیا مایک می تواند به "می" اسنک تعارف کند؟

جدا از مسایل مذهبی، پنس یک جمهوریخواه محافظه کار معمولی است. او رابطه نزدیکی با "برادران کُچ" (از بزرگترین تاجرهای صاحب صنعت آمریکا) دارد. او همانند رئیس فعلی خود علاقه ای ندارد تا درباره تغییرات آب و هوایی قدمی بردارد. درباره مهاجران نیز همینطور؛ زمانی که او فرماندار بود، همدردیش با مهاجران به اثبات رسید، او طی اقدامی از اقامت خانواده های پناهندگان سوریه در ایالت ایندیانا جلوگیری کرد.

بنابراین چطور فکر می کنید اگر ترامپ استیضاح شود ما در شرایطی بهتر از همیشه قرار خواهیم گرفت؟ برخی از مردم فکر می کنند این جانشینی خوب خواهد بود. مثل اِن کاتلر(مفسر و نویسنده آمریکایی) که می گوید: "اگر برنامه ساخت دیواری مرزی منتفی شود، مایک پنس را برای رئیس جمهوری ترجیح می دهم."

اگر با مطالعه علمی و ژرف، بحث های سر میز شام آمریکایی ها را که موافق استیضاح هستند بررسی کرده باشید، حاضر هستم شرط ببندم که وقتی صحبت از اسم مایک پنس می شود، دو سوم آن شامل این نظرات می شود: خب، حداقل او کسی را مورد حمله قرار نمی دهد.

نکته خوبی است. ترامپ اخیرا به حرف های اطرافیانش توجه کرده و مواضع تندی نداشته است. در حقیقت به نظر می رسد او در مسیر دیگری سرگردان است، مانند دستور خروج سربازان آمریکایی از سوریه و تمجید از اقدام خود، همچنین پایان بخشیدن به تهدید اتمی کره شمالی که به نوعی غیر منطقی به نظر می رسد.

ضمنا، این هفته مایک پنس به دنیا اعلام کرد که خلافت داعش از بین رفته و این گروه شکست خورده است. ما به این رجز خوانی های عجیب در دولت ترامپ عادت کرده ایم. هر چند، بسیار عجیب بود که با گذشت تنها یک ساعت از این اعلام، دنیا متوجه شد که تعدادی از نظامیان ایالات متحده آمریکا طی حمله داعش در سوریه کشته شدند.

بنابراین، استیضاح لزوما به معنای باز شدن یک در برای پایان خوش نیست . اما حداقل به معنای مخالفت و مقاومت در برابر این ایده است که رئیس جمهور می تواند عدالت را دور بزند بدون اینکه پاسخگو باشد. و اگر پنس قدرت را بدست گیرد، شاید اتفاق خاصی رخ ندهد. به یاد داشته باشید، پنس 12 سال را در کنگره سپری کرد بدون اینکه حتی یک قانون تصویب کرده باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir