ابتکار: مانع قاچاق دختران می‌شویم
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر آمار سازمان ملل که به تازگی اعلام شده، حدود ۷۰ درصد موارد قاچاق انسان در دنیا با زنان سروکار دارد

ابتکار: مانع قاچاق دختران می‌شویم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بنابر آمار سازمان ملل که به تازگی اعلام شده، حدود ۷۰ درصد موارد قاچاق انسان در دنیا با زنان سروکار دارد.

معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده)  درباره اخباری مبنی بر قاچاق دختران و بررسی‌های معاونت زنان در این زمینه گفت: در حال حاضر در مورد قاچاق دختران گزارش خاصی نداریم، اما خوشبختانه لایحه مبارزه با قاچاق انسان در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. در این لایحه ابعاد مختلف قاچاق انسان بررسی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در این کمیسیون خیلی امیدواریم که لایحه مبارزه با قاچاق انسان مورد تایید قرار بگیرد و بعد به دولت و مجلس راه پیدا کند و موثر واقع شود.

ابتکار با اشاره به درصد آماری زنان و دخترانی که قاچاق می‌شوند، گفت: بنابر آمار سازمان ملل که به تازگی اعلام شده، حدود ۷۰ درصد موارد قاچاق انسان در دنیا با زنان سروکار دارد. از این رو مساله قاچاق انسان به ویژه قاچاق زنان و دختران اهمیت ویژه‌ای دارد. امیدواریم این لایحه هر چه زودتر تصویب شود و به موضوع قاچاق زنان و دختران کمک کند.

وی با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در زمینه قاچاق انسان و به ویژه قاچاق زنان و دختران گفت: یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه، سازو کارهای مداخله‌گر و بازدارنده مثل اورژانس اجتماعی است و در این زمینه اورژانس اجتماعی بسیار مورد توجه ما بوده است. به عنوان معاونت امور زنان و خانواده به طور خاص از مراکز اورژانس اجتماعی در نقاط مختلف کشور بازدید داشته‌ایم. همچنین سعی کرده‌ایم از این سازوکار بسیار مهم مداخله در آسیب‌های اجتماعی که یکی از عوامل پیشگیری و بازدارنده برای قاچاق انسان است، حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری نسبت به تصویب لایحه مبارزه با قاچاق انسان گفت: از طرفی لایحه مقابله با خشونت علیه زنان هم در تامین امنیت زنان در برابر خشونت و هم در برابر قاچاق زنان و دختران می‎تواند خیلی موثر باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir