آمریکا صلاحیت انتقاد از حقوق‌بشر در ایران را ندارد
مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به رویکردهای دوگانه آمریکا در برابر نقض حقوق بشر از سوی متحدانش، تاکید کرد واشنگتن صلاحیت اخلاقی انتقاد از ایران را ندارد

آمریکا صلاحیت انتقاد از حقوق‌بشر در ایران را ندارد

خبرگزاری ایرنا: مدیر اجساختار بودجه ۹۸ اصلاح می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس پیش‌بینی کرد اصلاح ساختار بودجه سال ۹۸ طی ۴ ماه آینده در دستورکار مجلس قرار گیرد.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس درباره تغییر ساختار بودجه‌نویسی کشور، گفت: طی 30 الی 40 سال گذشته تغییرات اساسی در شیوه تدوین بودجه ایجاد نشده و بودجه‌نویسی کشور اصلاح نشده است.

وی با بیان اینکه در شیوه فعلی بودجه نویسی بیشتر بودجه مصرفی دنبال می‌شود، افزود: شیوه بودجه نویسی باید مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها باشد. هزینه‌ها و درآمد‌های غیرقابل پیش‌بینی در بودجه درج نشود و ضریب اطمینان منابع باید مطمئن و به صورت قطعی و حتمی محقق شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باید سمت و سوی بودجه روشن باشد و براساس اولویت‌ها و چشم‌انداز‌ها تدوین شود، ادامه داد: در حال حاضر بودجه‌ریزی بیشتر حالت توزیع یک سری منابع را دارد و عمدتا هزینه‌ها و درآمد‌ها با هم همخوانی ندارد.

رنجبرزاده تصریح کرد: بودجه باید به گونه‌ای باشد که خود بودجه محرکی برای کسب درآمد و خلق منابع جدید برای دولت باشد.

وی با تاکید بر اینکه با روش فعلی نظارت بر اجرای بودجه دشوار است، گفت: با وجود احکام متعدد و عدم شفافیت نظارت دشوار است و کارشناسان دیوان محاسبات که متخصصین این امر هستند زمان فراوانی را برای بررسی و پی‌بردن به کم و کیف یک موضوع اختصاصی می‌دهند.رایی سازمان دیده بان حقوق بشر با اشاره به رویکردهای دوگانه آمریکا در برابر نقض حقوق بشر از سوی متحدانش، تاکید کرد واشنگتن صلاحیت اخلاقی انتقاد از ایران را ندارد.

«کنت رات» مدیر اجرایی سازمان دیده بان حقوق بشر آمریکا را فاقد صلاحیت اخلاقی برای اظهار نظر درباره وضعیت حقوق بشر در ایران دانست.

رات در پیامی توئیتری نوشت آمریکا در حالی که چشم خود را به اقدامات دوستانش عربستان، مصر و رژیم اسرائیل در نقض حقوق بشر بسته، صلاحیت اخلاقی برای اظهار نظر درباره ایران را ندارد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان رسانه ای شدن قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی تحت فشار فزاینده ای برای تغییر رویکرد خود در قبال عربستان قرار گرفته است.

دولت ترامپ همچنین به دلیل جنگ خونینی که عربستان در یمن به راه انداخته و در چند سال گذشته هزاران نفر از مردم این کشور را کشته و میلیون ها نفر را آواره و گرسنه کرده است، از سوی مخالفان و همینطور هم حزبی های خود برای قطع حمایت از سعودی ها تحت فشار است.

این رویکرد دولت آمریکا در قبال عربستان در حالی است که کاخ سفید در مقابل دولت مصر و زندانی کردن روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در این کشور نیز سکوت پیشه کرده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفری که ماه گذشته به مصر داشت در پاسخ به پرسش های خبرنگاران پیرامون روزنامه نگاران زندانی در این کشور، این موضوع را بی اهمیت دانست و گفت: ما در دیدارهایمان فقط به موضوعاتی می پردازیم که دارای اهمیت باشد.

واشنگتن درباره رژیم صهیونیستی نیز در حالی حمایت خود را از این رژیم چند برابر کرده که صهیونیست ها افزون بر ظلم ها و خونریزی هایی که تاکنون علیه فلسطینیان انجام داده اند، در ماه های اخیر سرکوب شدیدی علیه مردم غزه به راه انداخته اند.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت در چهل و ششمین هفته خود به 272 نفر رسید و 25 هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی بارها توسط سازمان های بین المللی حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل محکوم شده که آمریکا برای حمایت از این رژیم سال گذشته میلادی از این سازمان بین المللی خارج شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir