تشکیل شورای رهبری برای تعیین جایگزین مقام معظم رهبری تکذیب شد
آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، یکی از اعضای کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ مجلس خبرگان رهبری نیز خبر تقاضای مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای رهبری و انتخاب جانشین وی را تکذیب کرد

تشکیل شورای رهبری برای تعیین جایگزین مقام معظم رهبری تکذیب شد

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، یکی از اعضای کمیسیون اصل ۱۰۷ و ۱۰۹ مجلس خبرگان رهبری نیز خبر تقاضای مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای رهبری و انتخاب جانشین وی را تکذیب کرد.

با وجود آن که روابط عمومی دفتر آیت‎الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان و همچنین آیت‌الله مجتهد شبستری از اعضای مجلس خبرگان رهبری خبر تقاضای رهبر انقلاب برای تشکیل شورای رهبری را تکذیب کردند، اما این شایعه زمینه‌ساز برخی نظرسنجی‌ها در این زمینه شد.

۲۱ بهمن‎ماه، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی‎بر اینکه مقام معظم رهبری دستور داد‎ه‌اند شورای رهبری برای جایگزینی ایشان تشکیل شود.

بر اساس این شایعه، «آیت‎‎الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفته بود رهبری برای تعیین سرنوشت جانشین خود از خبرگان، تقاضای تشکیل شورای رهبری به مدت سه سال را نموده‎ تا پس از سه سال یک نفر به‎عنوان رهبر بعدی کشور معرفی گردد و خبرگان رهبری نیز اسامی ۹ نفر را برای تشکیل شورای رهبری اعلام نموده‎ است‎.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir