ازغدی: روحانی انتقادپذیر نیست
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رئیس جمهور انتقادپذیر نیست، گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به رئیس دولت اصلاحات و هم به آقای احمدی نژاد انتقاد می‌کردیم و آن‌ها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند

ازغدی: روحانی انتقادپذیر نیست

حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران درباره بررسی عملکرد ۴۰ ساله شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تاکنون بیش از ۱۵ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه در حوزه رسانه ها، چه حوزه دانشگاه و چه حوزه آموزشی به ایده و طرح من به ثمر رسیده است.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی جای بحث و گفتگو است، ولی جای دستور دادن نیست؛ برای مثال در مورد اینکه ارز به یکباره در بازار ریختن ما هر چه مخالفت کردیم، گفتند دستور صریح رییس جمهور است و هیچ نظر کارشناسانه‌ای در آن دخیل نشده بود.

سوال اینجاست که آیا ایشان کارشناس مسائل اقتصادی است و حالا که این وضعیت اقتصادی رخ داده است و ما با نصف شدن سرمایه مردم با قدرت خرید مردم روبرو هستیم، هیچ کسی مسئولیت این تصمیم را برعهده نمی‌گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور انتقادپذیر نیست، گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به رئیس دولت اصلاحات و هم به آقای احمدی نژاد انتقاد می‌کردیم و آن‌ها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند.

رحیم پورازغدی همچنین با اشاره به دستاوردهای قابل توجه علمی کشور گفت: نباید این را نادیده بگیریم که امروز ما جزو ۱۰ کشور اول در تولید علم در دنیا قرار داریم و در تولید علم و تکنولوژی از بسیاری کشور‌ها جلوتر و پیشتازتر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بودجه تصریح کرد: ۹۰ درصد بودجه کشور امروز صرف حقوق کارمندان دولت می‌شود و نزدیک به ۴ میلیون خانواده که این حقوق را می‌گیرند، بیشترین بخش بودجه کشور را استفاده می‌کنند. این سوال مطرح است که چرا کل بودجه کشور برای سرپا نگه داشتن تشکیلات اداری دولت صرف می‌شود؟ ما به یک انقلاب بزرگ اداری به روش علمی و اسلامی و انقلابی نیاز داریم و وظیفه این امر بر عهده خروجی دانشگاه‌ها است.

رحیم پورازغدی با اشاره به ایرادات حوزه مدیریتی کشور اظهار داشت: در حوزه مدیریتی باید بگویند ظرفیت هایشان چقدر است و توانشان چقدر است و خودشان اظهار کنند که مشکلاتشان چه چیز‌هایی است و بگویند قول می‌دهیم مشکلات را حل کنیم؛ نه اینکه ده‌ها هزار طلبه در فقر در حوزه درس بخوانند و نتوانند مشکلات را حل کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com