روحانی: رهبری گفتند نظامیان از اقتصاد خارج شوند
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: رهبری تاکید دارند نیرو‌های مسلح هم باید دست از اقتصاد بردارند و باید به مردم واگذار شود. زیرا نیرو‌های مسلح هم کار برای انجام زیاد دارد. شستا خصولتی و دولتی است لطفا جمعش کنید

روحانی: رهبری گفتند نظامیان از اقتصاد خارج شوند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

مهمترین محور سخنان رئیس جمهور:

عالمی راست می گوید که زن و بچه اش پشت سرش نماز می خوانند، چون آنها می دانند در خانه چه خبر است.

یکی از افتخارات ما ایجاد اشتغال است اما مردم این را باور نمی کنند چون خرمن بیکاری همچنان وجود دارد.

بیست میلیون و ششصدهزارنفر در ابتدای دولت یازدهم شاغل داشته ایم.

هم اکنون 24 میلیون شاغل داریم.

حل مشکل اشتغال نیازمند سرمایه گذاری برای یک میلیون شغل در سال است.

بیکاری علت اصلی مشکلات اجتماعی است؛ ایجاد شغل وظیفه ملی است.

تولید برند و محصولات با کیفیت موجب اعتماد مردم است.

اگر بتوانیم برندی را به مردم معرفی کنیم و مردم احساس کنند می توانند به آن اطمینان کنند، همین کافی است و دیگر لازم نیست فروشنده ۱۰۰ مرتبه قسم بخورد و کسی هم که می خواهد محصولی را خریداری کند، ۱۰ مرتبه سوال بپرسد.

همین که یک برند معتبر باشد برای مردم کافی است و وقت آنها برای تهیه نیازهایشان در فروشگاه‌ها تلف نمی شود و این یعنی زندگی مردم راحت می‌شود.

باید کاری کنیم مردم جنس ایرانی را به خرید جنس خارجی ترجیح دهند و یا لااقل این دو را مساوی بدانند. البته باید قیمت محصول با کیفیت متناسب باشد.

یک قدم مبارزه با تحریم این است که ما کالای با کیفیت تولید کنیم و محصولی که خارج از کشور تولید می شود را در داخل کشور تولید و نیاز مردم را رفع کنیم.

جوانان کشورمان می توانند محصولات با کیفیت در داخل کشور تولید کنند و لازم نیست که حتما تقوای صد درجه داشته باشند. کافی است به محصولی که تولید می کنند ایمان داشته باشند و همان را در زندگی خود استفاده کنند.

همانطور که یک عالمی که زن و بچه اش، پشت سر او نماز می خوانند، عالم واقعی است چرا که آنها به امور شخصی او واقف هستند. صاحب کارخانه، مهندس و کارگر هم اگر محصول کارخانه خود را برای خانواده خود تهیه نکند، یعنی به محصول خود ا یمان ندارد.

کار مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم روابط کارگر و کارفرما است و در زمینه کارآفرینی و کارگر وظیفه سنگینی بر عهده این وزارتخانه است.

به کل نیروهای مسلح ما حقوق می دهیم به شاغلین و بازنشستگان آنها زیرا وضعیت خوبی ندارند.

دکتر روحانی خطاب به شریعتمداری: شما نباید کار اقتصادی انجام دهیم . مدیریت اقتصادی با وزارت تعاون نیست.

سال آینده شرکت های بزرگ زیرمجموعه شستا را واگذار کنید. می دانم برخی کارشکنی می کنند من خبر دارم ، این نظر من و تاکید 100 درصدی مقام معظم رهبری است. رهبری تاکید دارند دولت دست از اقتصاد بردارد.

خصولتی یعنی آزاد و هیچکس جرات ندارد با آنها برخورد کند و این برای اقتصاد کشور خوب نیست.

رهبری تاکید دارند نیروهای مسلح هم باید دست از اقتصاد بردارند و باید به مردم واگذار شود. زیرا نیروهای مسلح هم کار برای انجام زیاد دارد. شستا خصولتی و دولتی است لطفا جمعش کنید.

وزیری که به نفع مردم کار می کند و دستورهای بی ربط را اجرا نمی کند از اینها نمی ترسد، هرچه می خواهند شکایت کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir