هشدار رهبر انقلاب به دولت؛ معطل اروپا نمانید
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است -مانند برجام و بسته اروپایی- چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند

هشدار رهبر انقلاب به دولت؛ معطل اروپا نمانید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تیر ماه ۱۳۹۷ در دیدار هیئت دولت، با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور خودمان است -مانند برجام و بسته اروپایی- چنین کاری را خلاف منافع کشور دانستند.

ایشان همچنین ضمن اشاره به دشمنی و خباثت اروپا در مقابله با ایران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپایی را پیش‌بینی کرده بودند.

مهمترین محورهای سخنان رهبر انقلاب:

ما مشکل اقتصادی کشور را به برجام موکول کردیم و برجام نتوانست کمک قابل توجهی کند. نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند. حالا هم مردم را درباره بسته اروپایی شرطی نکنیم. کارهایی در کشور داریم؛ بهبود اقتصاد کشور را به چیزی که از اختیار ما خارج است گره نزنیم.

اروپایی‌ها در همین زمینه‌ دارند بدجنسی می‌کنند. من به آقای رئیس‌جمهور هم گفتم، این‌ها همان ماه نوامبری را که از اول گفتند را دنبال می‌کنند. بعد که همه چیز تثبیت شد و تحریم‌ها جاافتاد، یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند. خباثت این‌هاست.

بنده یک سینه حرف دارم در زمینه اروپایی‌ها. نه به‌خاطر سیاست‌های امروزشان‌. به‌خاطر ذات خبیثی که حکومت‌های اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند. البته ارتباطات باید حفظ بشود.

دوستانی که با من مرتبط بوده‌اند، میدانند عقیده من در زمینه دیپلماسی این است که ارتباطات باید روزبه‌روز تقویت بشود. عقیده من کنار رفتن و قطع کردن نیست؛جز در موارد معدودی مثل آمریکا. رابطه با شرق و غرب تقویت بشود؛هر چه میتوانیم تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی بایستی افزایش پیدا کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir