نگاه اصلاح‌طلبان به ریاستِ رئیسی مثبت شد
پس از چند ماه گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد که به زودی ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضائیه را در دست می‌گیرد، خبری که از سوی محسنی اژه‌ای (معاون اول دستگاه قضایی) هم به طور تلویحی تایید شد

نگاه اصلاح‌طلبان به ریاستِ رئیسی مثبت شد

پس از چند ماه گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد که به زودی ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست قوه قضائیه را در دست می‌گیرد، خبری که از سوی محسنی اژه‌ای (معاون اول دستگاه قضایی) هم به طور تلویحی تایید شد.

اژه‌ای در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه در قوه قضائیه باقی خواهید ماند؟ گفت: بنده به نظام بدهکار هستم و باید به نظام خدمت کنم و حتماً در دوره بعدی ریاست قوه قضائیه هم به رئیس جدید آقای رئیسی و قوه قضائیه کمک خواهم کرد.

همزمان با تایید تلویحی این خبر، برخی اصلاح طلبان از بازگشت رئیسی به دستگاه قضایی استقبال کردند که در ادامه می خوانید:

روزنامه شرق به نقل از نعمت احمدی، حقوقدان اصلاح طلب نوشت: ظاهرا به‌زودی حکم ریاست آقای رئیسی از طرف مقام معظم رهبری صادر خواهد شد. به باور نگارنده وی مناسب‌ترین گزینه‌ ادوار این قوه است. رئیس آشنا به ساختارها و روندهای قضائی، می‌تواند تصمیمات بهتری بگیرد آقای رئیسی فرزند دادگستری و به اصطلاح از افرادی است که در این دستگاه از سربازی به سرداری رسیده و همه مراحل ترقی را با تکیه بر توان علمی و قضائی خود پیموده است.

یونسی؛ وزیر اطلاعات دولت اصلاحات هم ضمن استقبال از تغییرات در قوه قضائیه گفت: هم گزینه‌ای که مطرح شده است (رئیسی) و هم کسانی که بنا هست به کمک ایشان بیایند را مثبت می‌بینم؛ چون از درون قوه قضاییه می‌آیند. اینکه این افراد از درون قوه قضاییه می‌آیند نشانه خوبی است.

روزنامه ایران نیز به نقل از محمدرضا خباز، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: همه ارکان کشور باید با کمک به قوه قضاییه در دوره جدید، از وجود ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی استفاده کنند.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی هم با اشاره به احتمال حضور حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی سوابق بسیار زیادی در قوه قضاییه دارند و به اصطلاح با پیچ و خم‌های این دستگاه بسیار آشنا هستند و به نظر بنده حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شایستگی ریاست بر قوه قضاییه را دارند.

عیسی امینی، رئیس کانون وکلای مرکز هم در گفتگو با «ایسنا»، انتخاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وی سیستم قضایی،‌ قضات و آسیب‌های قوه قضاییه را به خوبی می‌شناسد و تجربه دارد و می‌تواند در توسعه قضایی تاثیر بالایی بگذارد.

احسان مازندرانی، روزنامه نگار اصلاح طلب نیز در یک توئیت ابراهیم رئیسی را بهترین گزینه برای ریاست قوه قضائیه دانست.

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس هم با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود بازگشت دوباره رئیسی به قوه قضائیه را خوشامد گفت و نسبت به تغییرات در این قوه ابراز امیدواری کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir