روحانی: شرایط کشور عادی نیست
حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز (چهارشنبه) به استان گیلان سفر کرده است در جمع مردم این استان گفت: در یک شرایط عادی نیستیم؛ در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم

روحانی: شرایط کشور عادی نیست

حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز (چهارشنبه) به استان گیلان سفر کرده است در جمع مردم این استان سخنرانی کرد.

اختلاف‌ و مشکل با امریکا در این است؛ آنها می‌گویند به ۴۰سال قبل برگردید و‌ ایران تبدیل شود به ایران سال ۵۶ و اوایل ۵۷؛ ولی ما می‌گوییم مسیر ما استقلال و ‌مردم‌سالاری است. این شرایطی نیست که قابل مصالحه باشد

اردیبهشت ماه در جلسه‌ای در حضور مقام معظم رهبری گفتم که شرایط جنگ اقتصادی است و نیاز به فرمانده داریم.

گفتم خود جنابعالی به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی فرماندهی را بر‌عهده گیرید؛ ایشان فرمودند هم شرایط جنگ است و هم فرمانده لازم است؛ فرمانده خود رییس‌جمهور باشد.

در یک شرایط عادی نیستیم؛ در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم. در یک میدان نبرد‌ نابرابر دشمن هستیم. عقب‌نشینی در این مرحله برابر از دست دادن همه دستاوردها از‌ دوران مشروطه تاکنون است.

مردم در طول امسال علیرغم سختی‌ها، ایستادگی، مقاومت و صبر خود را در برابر انواع توطئه دشمنان نشان دادند.

دشمن به آرزوی خود نرسیده است و بی تردید نخواهد رسید، گرچه مشکلاتی را پیش پای کشور و مردم به وجود آورده است.

هیچ یک از کشورهای جهان و متحدان آمریکا یعنی اروپا در برابر نقشه کاخ سفید سر فرود نیاوردند. آمریکا ناچار شد خود به تنهایی از یک پیمان بین‌المللی خارج شود. این پیمان تنها پیمان آمریکا با ایران نبود، پیمان هفت کشوری بود که سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن را تأیید کرده بود، پس آنچه انجام گرفت تخلف و ایستادگی در برابر سازمان ملل و جامعه جهانی بود.

در این مرحله هم دشمن ناموفق بود. دشمن فکر می‌کرد در تحریم مرحله اول و دوم مقاومت ملت ایران را با شکست مواجه می‌کند اما ملت ما نه تنها در برابر آنها ایستادگی کرد، بلکه انواع توطئه‌های بعدی آنها هم با تلاش نمایندگان این ملت، خنثی شد. در مهرماه جلسه‌ای در شورای امنیت علیه ایران تشکیل شد و همه ۱۴ عضو شورای امنیت در برابر رئیس جمهور آمریکا ایستادند و از ایران حمایت کردند.

آمریکا تلاش کرد تا در نشست ورشو ایران را تحریم کند اما آنجا هم دچار مشکل شد و حتی آنها هم که هم‌پیمان آمریکا بودند در اجلاس ورشو علیه توطئه‌های آن ایستادگی کردند.

پس دشمن ما به موفقیت خاصی دست پیدا نکرده اما در عین حال مشکلاتی هم برای ما آفریده است.

شکل ما با دشمن این است که آمریکا می‌گوید به چهل سال قبل برگردید و ما می‌گوئیم به عقب باز نمی‌گردیم، گفت: ما مسیر پیشرفت، استقلال، آزادی و مردم‌سالاری را ادامه خواهیم داد.

پیشنهاد من این بود که خدمت ایشان اعلام کردم خود جنابعالی به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، فرماندهی این جنگ را بر عهده بگیرید و همه ما، دولت و سایر مسئولان در خدمت شما خواهیم بود و راه و مسیر را آنطور که شما هدایت می‌کنید، ادامه می‌دهیم.

من آمادگی خودم را در آن جلسه اعلام کردم و گفتم دولت و رئیس‌جمهور به عنوان نماینده ملت ایران، فعالیت می‌کنند. حسن روحانی بدون نمایندگی ملت ایران، یعنی هیچ، اما حسن روحانی به نمایندگی ملت ایران، یعنی قدرت ملت ایران.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir