وزارت نفت، اظهارات احمدی‌نژاد را تکذیب کرد
اداره‌کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار اظهارات محمود احمدی‌نژاد، به‌منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد

وزارت نفت، اظهارات احمدی‌نژاد را تکذیب کرد

اداره‌کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار اظهارات محمود احمدی‌نژاد، به‌منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح است: «اظهارات آقای محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری محترم پیشین در گفت‌وگوی اخیر با یکی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت نکردن ۳۰ میلیارد دلار پول نفت فروخته شده در پنج سال گذشته، کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

همچنین ادعای ایشان درباره بازنگشتن ۵ میلیارد دلار پول نفت توسط فردی ناشناس در دبی نیز از اساس غیر واقعی و عاری از حقیقت بوده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ناشی از بی‌اطلاعی یا ارائه اطلاعات دروغ به ایشان است.

وزارت نفت به صراحت اعلام می‌کند درآمد حاصل از فروش محموله‌های نفتی در سر رسید مقرر دریافت و به حساب‌های قانونی کشور واریز شده است.

جناب آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرده‌اند در دور گذشته تحریم‌ها، به صد‌ها شرکت، نفت فروخته شده که یکی از آن‌ها بابک زنجانی بوده است.

مزید اطلاع ایشان و افکار عمومی باید اعلام کنیم در دور گذشته تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه از سطح میانگین مجوز‌ها و معافیت‌های بین‌المللی، نفت بیشتری فروخته نشد؛ همچنین در فروش‌های غیر متعارف هم به جز یک محموله، بقیه نتیجه‌ای بهتر از ماجرا‌های بابک زنجانی نداشت.

لازم است به مردم شریف ایران اطمینان دهیم وزارت نفت به‌رغم همه سختی‌ها و ناملایمات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، همه دقت و تلاش خود را به کار گرفته تا از تکرار تجارب تلخ گذشته در به تاراج رفتن پول نفت به بهانه دور زدن تحریم‌ها توسط کاسبان تحریم جلوگیری کند.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir