یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کشته شد
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در اطلاعیه ای از کشته شدن یک نظامی این کشور بر اثر نقض رژیم آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد

یک نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کشته شد

در این گزارش نیروهای نظامی ارمنستان به نقض رژیم آتش بس و خرابکاری در مسیرهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ متهم وآمده است : در نتیجه تیر انداری های سه شنبه شب گذشته نظامیان ارمنی ،الیاز الیازاف سرباز ارتش جمهوری آذربایجان جان خود را از دست داده است .

بنا به این گزارش ، واحدهای نظامی ارتش جمهوری آذربایجان از خرابکارهای نیروهای ارمنستان در قره باغ جلوگیری کرده است ودر حال حاضر کنترل کامل بر اوضاع در خط مقدم جبهه در این منطقه دارند .

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در باره برنامه سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انجام بازرسی ها در روز 28 مارس ( 8 فروردین ماه ) جاری در منطقه مرزی ' ترتر ' این کشور با هدف بررسی چگونگی رعایت رژیم آتش بس میان نیروهای نظامی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر داد .

این بازرسی ها توسط هیات نظامی چهار نفره سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام خواهد گرفت .

رژیم آتش بس میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ در سال 1994 میلادی و در پی درگیری های نظامی دو ساله بین این دو کشور ، با تلاش های میانجیگری گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برقرار شد .

آمریکا ، فرانسه و روسیه از سال 1997 میلادی ریاست مشترک بر گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارند ولی تلاش های میانجیگری این گروه برای حل مناقشه قره باغ تا به کنون نتیجه ای نداشته است .

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir