شریعتمداری: ترامپ، ماسک مرد دیوانه را زده است
اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان علیرغم ظاهر آن، نشانه وحشت از موقعیت لرزان اسرائیل و ناتوانی آمریکا و متحدانش از مقابله با جبهه گسترده مقاومت در منطقه است

شریعتمداری: ترامپ، ماسک مرد دیوانه را زده است

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان را علیرغم ظاهر آن، نشانه وحشت از موقعیت لرزان اسرائیل و ناتوانی آمریکا و متحدانش از مقابله با جبهه گسترده مقاومت در منطقه دانست و گفت: شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که ترامپ و نتانیاهو در این نمایش مسخره به ترفند موسوم به «تئوری مرد دیوانه» متوسل شده اند. این ترفند در شرایطی که پای حریف قدرتمندی در میان است به کار گرفته می‌شود و هدف از آن ترساندن حریف از مقابله با دیوانه‌ای است که به هیچ عهد و پیمان و قانون و قاعده‌ای پایبند نیست و ممکن است و به هر اقدام دیوانه‌واری دست بزند!

شریعتمداری گفت: استفاده از تئوری «مرد دیوانه» اگرچه سابقه ای دراز دارد ولی ارائه امروزی آن را به نیکسون در جنگ ویتنام نسبت می‌دهند که وقتی در مقابله با ویت‌کنگ‌ها به بن بست رسید، گفت: «من می خواهم کمونیست های ویتنام شمالی بدانند که وقتی نیکسون عصبانی است هیچکس نمی تواند جلودار باشد و ممکن است به هر اقدام خطرناکی دست بزند»!

«هرمان کان» یکی از نظریه‌پردازان علوم نظامی آمریکا در کتابی با عنوان «خردمندی بی‌خردی» این ترفند را توصیه می‌کند و می نویسد ؛ شاید بهترین راه برای تحمیل سیاست‌هایمان این باشد که گاهی اوقات خود را بی‌خرد و دیوانه نشان بدهیم! در این حالت ، وحشت دشمن از مقابله با یک دیوانه غیر قابل پیش‌بینی می‌تواند تسلیم او به خواسته‌های ما را در پی داشته باشد!

مدیر مسئول کیهان به کلام ماندگار حضرت امام (ره) اشاره کرد که می فرمود ، «آمریکا شیر پیری است که دندانهایش ریخته و برای ترساندن دیگران فقط نعره می‌کشد و کاری از دستش بر نمی‌آید» تصریح کرد: دونالد ترامپ نماد تمام عیار این تعبیر امام راحل ما (ره) از آمریکاست .

شریعتمداری گفت: خانم «نیکی هیلی» نماینده قبلی آمریکا در سازمان ملل در کنفرانس شارلوت اعتراف کرد: ماموریت من این بود که ترامپ را رئیس جمهوری عصبانی مزاج و غیر قابل پیش بینی معرفی کنم تا باعث ترس و وحشت طرف‌های مقابل بشود. این ماموریت را ترامپ به من محول کرده بود!

مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: منطقه به قول رهبر معظم انقلاب به ویترین شکست‌های پی در پی آمریکا تبدیل شده است و اسرائیل که با ترسیم دو خط آبی بر پرچم این رژیم کودک کش، داعیه از نیل تا فرات را داشت ، امروزه از وحشت مقاومت به دور خود دیوار حائل کشیده است و استراتژیست‌های مطرح صهیونیست انکار نمی‌کنند که این رژیم تاب ایستادگی در مقابل جبهه گسترده مقاومت را ندارد و آمریکا بعد از هفت سال رجزخوانی علیه حاکمیت قانونی سوریه و به کارگیری همه توان خود ناچار به عقب‌نشینی شده است . در این حال و هوا به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان فقط در چارچوب استفاده ترامپ و نتانیاهو از «تئوری لو رفته مرد دیوانه» قابل ارزیابی است .

شریعتمداری گفت : توسل به تئوری مرد دیوانه هنگامی است که دشمن در مقابله با یک حریف قدرتمند احساس ضعف می‌کند و این، دقیقا زمینه اقدام اخیر ترامپ و نتانیاهو و دلقک‌های حاکم بر آمریکا و فلسطین اشغالی است.

مدیر مسئول کیهان در ادامه اظهار داشت ؛ طی ۵ دهه‌ای که از اشغال بلندی‌های جولان می‌گذرد این منطقه با تنش چندانی روبرو نبوده است ولی در سال‌های اخیر و با اوج‌گیری جبهه مقاومت، این جبهه برای بازپس‌گیری بلندی‌های جولان دست به اقداماتی زده است که شلیک موشک ، نفوذ به شهرک های صهیونیستی نشین از گذرگاه جولان، نمونه‌هائی از این دست است. آمریکا و رژیم صهیونیستی در وحشت از آینده هولناکی که از این منطقه اشغالی انتظار می کشند، به تئوری مرد دیوانه روی آورده‌اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com