توضیح دیوان عدالت درباره ویلای دختر نعمت‌زاده
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: دادخواست توقف موقت تخریب ویلای دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در یکی از شعب دیوان در حال رسیدگی است و دیوان دستور توقف تخریب نداده است

توضیح دیوان عدالت درباره ویلای دختر نعمت‌زاده

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: دادخواست توقف موقت تخریب ویلای دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در یکی از شعب دیوان در حال رسیدگی است و دیوان دستور توقف تخریب نداده است.

محسن قائمی نسب مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تأیید خبر ارائه دادخواست توقف موقت تخریب ویلای لواسان توسط دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: به موجب قانون هر یک از شهروندان جمهوری اسلامی ایران در صورتی که احساس کنند از ناحیه دستگاه‌های دولتی مورد ظلم واقع شده‌اند می‌توانند در دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: اما مطلب مورد توجه این است که ارائه دادخواست و شکایت به معنای حق به جانب بودن یک شخص نیست بلکه صرفاً یک ادعا و درخواست است. شخص نامبرده دادخواستی در دیوان مطرح کرده است و این دادخواست در شعبه‌ای از دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است و دیوان عدالت اداری دستور توقف تخریب نداده است. در رابطه با این موضوع طبق قانون و مقررات عمل می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در پاسخ به این شائبه که دیوان در رابطه با احکام تخریب، مالکین متخلف را به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌کند نیز ضمن رد این موضوع، گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. دیوان عدالت اداری بر اساس مرّ قانون عمل می‌کند.

قائمی نسب افزود: دیوان عدالت اداری نه طرف اشخاص است و نه طرف دستگاه‌های دولتی بلکه طرف حق است. هرکجا قانون و حق باشد ما در آنجا ایستادگی می‌کنیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir