وضعیت پرونده نرگس محمدی، ستوده و زاغری
وکیل مدافع نرگس محمدی از موافقت زندان اوین و ضابطان پرونده موکلش با اعطای مرخصی استعلاجی به او خبر داد و گفت: موضوع برای اتخاذ تصمیم نهایی به دادستان تهران ارجاع شده است

وضعیت پرونده نرگس محمدی، ستوده و زاغری

محمود بهزادی راد با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به موافقت زندان اوین و ضابطان پرونده، در حال حاضر منتظر اتخاذ تصمیم از سوی دادستان تهران هستیم.

به گفته این وکیل دادگستری، نرگس محمدی به بستری شدن در بیمارستان و عمل جراحی برای برداشتن رحم و تومور ریه نیاز دارد.

نرگس محمدی روزنامه نگار و فعال مدنی است که به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به 10 سال حبس قطعی محکوم شده است.

او چهارم مهر ماه سال گذشته به دلیل اطلاع از وضع نامساعد پدرش به مدت سه روز به مرخصی آمد و هشتم مهر به زندان بازگشت.

به گفته بهزادی راد، نرگس محمدی 6 سال و هشت ماه از 10 سال محکومیت خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است.

زندان هنوز درباره مرخصی زاغری تصمیمی نگرفته است

بهزادی راد همچنین درباره نازنین زاغری گفت: در مراجعاتی که به زندان داشتم، اعلام شده هنوز در خصوص اعطای مرخصی به زاغری تصمیمی گرفته نشده است و باید منتظر باشیم.

وکیل مدافع زاغری گفت: هم موکلش و هم او به عنوان وکیل پرونده، طی نامه های جداگانه از زندان درخواست مرخصی استعلاجی کرده اند.

اتهام زاغری دست داشتن در فعالیت‌های ضد نظام عنوان شده است و او در فروردین سال 95 در جریان سفری که به ایران داشت به این اتهام بازداشت و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد. او اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

محاکمه تجدیدنظر نسرین ستوده تجدید شد

بهزادی راد در ادامه از تجدید دادگاه تجدیدنظر نسرین ستوده خبر داد و گفت: 20 فروردین امسال، زمان برگزاری محاکمه تجدیدنظر در پرونده محکومیت موکلم به پنج سال حبس بود که به خاطر اعزام نشدن ستوده از زندان به دادگاه، جلسه برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد.

نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد سال گذشته با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.

ستوده 23 خرداد سال گذشته به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. وی چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.

23 بهمن سال گذشته نیز قرار بود طبق اعلام قبلی شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر، جلسه رسیدگی به پرونده ستوده در ارتباط با محکومیت به 5 سال حبس برگزار شود اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به تاریخ دیگری که هنوز اعلام نشده است، موکول شد.

ستوده به تازگی در حکمی که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده، به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی جمعاً به 33 سال حبس و تحمل 148 ضربه شلاق محکوم شده که طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد که گفته می شود هفت سال است، اجرا می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir