ماجراهای تقابل ازغدی و ضرغامی با روحانی
روزنامه اصولگرای فرهیختگان نوشت: استعاذه و پناه‌خواهی حسن روحانی را همه یادشان هست، «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان و رقیبان»؛ عبارتی که بارها عملکرد رئیس دولت تدبیر تاکنون آن را نقض کرده است. در همین راستا در تازه‌ترین مورد می‌توان به حرف و حدیث‌ها درباره درگیری لفظی روحانی با رئیس سابق صدا و سیما و عدم دعوت از رحیم پورازغدی و ضرغامی به جلسات...

ماجراهای تقابل ازغدی و ضرغامی با روحانی

استعاذه و پناه‌خواهی حسن روحانی را همه یادشان هست، «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان و رقیبان»؛ عبارتی که بارها عملکرد رئیس دولت تدبیر تاکنون آن را نقض کرده است. در همین راستا در تازه‌ترین مورد می‌توان به حرف و حدیث‌ها درباره درگیری لفظی روحانی با رئیس سابق صدا و سیما و عدم دعوت از رحیم پورازغدی و ضرغامی به جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

روز گذشته پس از مدت‌ها جلسه شورای‌عالی فضای مجازی برگزار شد، ولی این جلسه یک غایب پرسروصدا داشت؛ عزت‌الله ضرغامی! غایبی که منتقد سرسخت عملکرد رئیس شورای‌عالی فضای مجازی یعنی حسن روحانی است و به عناوین مختلف عملکرد دولت در عرصه مجازی را به نقد می‌کشد؛ نقدهایی که به واسطه تخصص رئیس سابق صدا و سیما بیراه نیست، اگرچه دولت تا امروز نشان داده گوش شنوایی برای این نقدها ندارد.

به‌عنوان مثال همین چندی پیش ضرغامی توئیت کرده بود: «رئیس‌جمهور ما عاشق سرویس‌های خارجی است، قبول! رئیس‌جمهور سوگند خورده، ذوق‌زده از تمسخر قانون است، قبول! رئیس‌جمهور هنوز امیدوار به تخم دوزرده ژنرال‌های #پیر است، قبول! لااقل توانمندی‌های استارتاپ‌های #جوانان را برای حفظ شأن مردم در صف گوشت و توزیع مایحتاج عمومی به کار گیرد. قبول؟!»

آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در سال قبل نیز به مشاجره میان رئیس‌جمهور و رئیس سابق صدا و سیما کشیده شده بود و مطابق آنچه رسانه‌های مختلف نقل کردند، انتقادناپذیری آقای رئیس‌جمهور تا آنجا پیش رفته بود که حتی در آن جلسه نیز حکم به اخراج ضرغامی از جلسه داده بود؛ اخراجی که از حیطه اختیارات روحانی بیرون بود.

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس و عضو شورای‌عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی گفته بود به علت این درگیری‌ لفظی میان اعضا -که منظورش روحانی و ضرغامی بود- جلسات این شوراهای عالی برگزار نمی‌شود. حالا روز گذشته نیز جلسه شورای‌عالی فضای مجازی در غیاب ضرغامی برگزار شد، آن‌هم غیبتی به علت عدم دعوت!

«ایرنا» روز گذشته در گزارشی به اختلافات میان روحانی و ضرغامی و رحیم‌پور در جلسات گذشته این شوراهای عالی پرداخته بود با این عنوان که به نقل از برخی در فضای مجازی خبر داده بود که «رهبر معظم انقلاب در توصیه‌ای دستوری، از عزت‌الله ضرغامی و حسن رحیم‌پور ازغدی خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی در جلسات شورا حاضر نشوند!» خبری که از اساس تکذیب شد.

حسن رحیم‌پور در بهمن‌ماه به صراحت گفته بود درخصوص شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شنیده که «رئیس شورا (روحانی) چند نفر را نام برده و گفته اینها دیگر نباید به شورا بیایند!»

بهمن سال گذشته بود که رسانه‌ها با اعلام این خبر نوشتند ضرغامی در ‌جلسه شورای عالی فضای مجازی به برخی اظهارات روحانی درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ معترض شده و بخش‌هایی از سخنان او را غیرواقعی ‌و معارض با ارزش‌های اسلامی و انقلابی دانسته بود. روحانی پیش از آن گفته بود ما در مساله حجاب، از زن شروع می‌کنیم و به‌خاطر آن، دختران و زنان را دستگیر می‌کنیم. او همچنین مدعی شده بود اکنون به‌گونه‌ای رفتار شده که انگار باید حجاب چماقی بر سر زن باشد.

همین کافی بود تا رئیس دولت که از قضا میانه خیلی خوبی با انتقاد آن هم از نوع مستقیم و رودررو ندارد، برآشوبد و فی‌المجلس با عصبانیت پاسخ دهد: «من ‌نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون!» بگومگویی که به همین‌جا ختم نشد و با خودداری ضرغامی از انجام کاری که روحانی گفته بود و یادآوری این نکته که او نمی‌تواند اعضای شورا را بیرون کند، به جاهای باریک‌تر هم کشید و به ترک جلسه از سوی رئیس‌جمهور منتهی شد.

با این وصف شاید اگر همچنان با این فرمان پیش برویم، خیلی دور از ذهن نباشد که به‌زودی کار دولتمردان عصبانی با منتقدان‌شان به برخورد فیزیکی هم بکشد.

ماجراهای تقابل ازغدی و ضرغامی با روحانی

روزنامه جام جم، ارگان مطبوعاتی صدا و سیما هم در واکنش به شائیه اختلاف روحانی با ضرغامی و رحیم پورازغذی در شماره امروز خود در مطلبی با عنوان «فیلتر شدند؟!» نوشت: ادامه این اختلافات که به درگیری لطفی روحانی با ضرغامی منجر و در نهایت ترک جلسه از سوی رئیس جمهور را به دبنال داشته است باعث تعطیلی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و حتی جلسات شورای عالی فضای مجازی شده و ظاهرا کدورت‌های شکل گرفته به حدی بوده که تاکنون برطرف نشده است.

حسن رحیم پورازغذی درباره خبر عدم دعوت به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من هنور خبر ندارم و تازه از مسافرت برگشته ام و باید ببینیم ماجرا از چه قرار است.

او در ادامه گفت: آقای روحانی اصلا آدم انتقادپذیری نیست. ما در شورای انقلاب فرهنگی هم به سید محمد خاتمی و هم به احمدی‌نژاد انتقاد می کردیم و آنها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی صحبت‌ها برخلاق میل ایشان باشد عصبانی می‌شود و توهین می کند. از دیگر انتقادات من به روحانی این است که چرا جلسات شورا را تعطیل کرده است؟


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir