انهدام تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تیم 2 نفره تروریستی که شهادت یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی این استان را در پرونده خود دارد با تلاش شبانه روزی پلیس متلاشی شد

انهدام تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان

سردار محمد قنبری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 18دیماه سال گذشته «سرگرد غلامحسین جان دوست» یکی از بهترین ماموران راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان درحین ماموریت توسط یک تیم 2 نفره موتور سوار به شهادت رسید.

وی ادامه داد: در این عملیات کور راننده این مامور راهنمایی و رانندگی که سرباز وظیفه بود به درجه جانبازی 70 درصدی نائل آمد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از این حادثه ماموران انتظامی استان یک تیم ویژه برای پیگیری موضوع تشکیل دادند.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار کارشناسی و نفس گیری برای شناسایی عاملان این حادثه انجام گرفت که در نهایت تیم 2 نفره شناسایی شدند.

سردار قنبری ادامه داد: یکی از اعضای این تیم عضو گروه های تروریستی بوده به طوریکه بعد از عضویت و بازگشت به منطقه در سیستان و بلوچستان هفت گروه و هفت کانال فضای مجازی برای جذب نیرو برای گروهک های آن سوی مرزهای کشور راه اندازی کرده بود.

وی افزود: هدف این تیم عزیمت از کشور بود تا به عنوان عامل های عملیاتی گروهک های تروریستی وارد شوند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: اعضای این تیم 2 نفره برای اثبات خود از طرف گروهک های تروریستی ماموریت پیدا می کنند که در استان ترورهایی انجام دهند که نخستین آن شهادت شهید جان دوست بود.

وی بیان کرد: این افراد از قبل طراحی های لازم را به اطلاع گروهک رسانده و گروهک نیز شیوه ترور را به آنان آموزش داده بودند به طوریکه بعد از شهادت این مامور راهنمایی و رانندگی از صحنه حادثه فیلمبرداری و برای گروهک تروریستی فرستاده بودند.

سردار قنبری افزود: اعضای این گروه تروریستی اقدامات دیگری نیز در سیستان و بلوچستان در دست انجام داشتند که در تورعملیاتی ماموران انتظامی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هر 2 نفر به فاصله چند روز دستگیر شدند و به همه اقدامات خود به طور وسیع و کامل اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعضای این گروه تروریستی در طول 2 سال اخیر به عنوان عاملان داخلی گروهک ها اقدامات بسیار زیادی انجام داده بودند که در پرونده آنان ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: اعضای این گروه تروریستی در نزد قاضی هم به تمامی اقدامات خود اقرار و صحنه شهادت شهید جان دوست نیز بازسازی شد.

سردار قنبری تاکید کرد: نیروی انتظامی با تمام توان اطلاعاتی و عملیاتی خود در مقابل گروههای ضد انقلاب ایستاده و اجاره نمی دهد هیچ گونه اقدامی توسط آنان در خاک جمهوری اسلامی انجام شود و اگر به صورت کور رخ داد پلیس در کمترین زمان آنان را به سزای اعمال ننگین شان می رساند.

وی تاکید کرد: با وجود نیروهای مقتدر امنیت کامل در سیستان و بلوچستان برقرار است.

راکبین یک دستگاه موتورسیکلت شامگاه 18 دی ماه سال 97 در خیابان سعدی غربی حد فاصل خیابان کوثر و مکران بر روی گشت خودروی راهور زاهدان آتش رگبار گشوده که در این حادثه یک افسر راهور شهید و یک سرباز وظیفه نیز مجروح شد.

سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور های بحران زده افغانستان و پاکستان تحت تاثیر ناامنی ها و تشنجات آن سوی مرزها قرار دارد و مردمان این دیار و به ویژه نیروهای امنیتی، انتظامی، مرزبانی و سپاه پاسداران گرچه با مشکلات زیاد تحمیلی از کشورهای همسایه رو به رو هستند و به تنهایی مرزهای سه کشور را حفاظت می کنند، اما مفتخرند که تاکنون اجازه نداده اند این ناامنی ها به سایر استان ها و مناطق کشور رسوخ پیدا کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir