خانواده مدافع حرمِ افغان را در یزد کتک زدند
باشگاه خبرنگاران جوان با شرح واقعه‌ای در شهر یزد نوشت: به تازگی خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است مبنی بر اینکه خانواده شهید مدافع حرم افغانستانی سیدمهدی ساداتی توسط یک فرد نژادپرست در استان یزد مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته‌اند و فرد ضارب نیز در حال حاضر متواری است

خانواده مدافع حرمِ افغان را در یزد کتک زدند

یک کاربر فضای مجازی با انتشار رشته‌توییتی جزئیات این ماجرا را شرح داده است که در ادامه آن را می‌خوانید:

خانواده شهید سادات به تازگی به محله جدیدی نقل مکان کرده بودند.یکی از همسایگان به خاطر برخی رویکردهای نژادپرستانه ای که بعضا در یزد نسبت به افغانستانی ها وجود دارد به سراغ این خانواده رفته و با برخوردی تحقیرآمیز به پدر شهید می‌گوید که شما افغانی هستید و محله ما جای افغانی ها نیست، باید محله را ترک کنید.

بار دیگر همان همسایه به درب خانه شهید می رود؛ البته این بار با پنجه بوکس؛ بعد از یک درگیری لفظی، با پدر شهید گلاویز شده و با پنجه بوکس به سر او میزند و پدر شهید بیهوش میشود؛ با سر و صدای پدر، مادر شهید نیزبه دم در می آید که او هم مورد ضرب و شتم ضارب قرار می گیرد، سایر اهالی خانه هم که داخل خانه بوده اند از راه می رسند و ضارب سه نفر دیگر از جمله خواهر شهید را هم مورد حمله قرار می دهد.

بعد از این ماجرا ضارب با بی شرمی تمام از خانواده شهید شکایت میکند که این خانواده هم متعاقبا از او شکایت می کنند. ضارب توسط پلیس دستگیر می شود اما چند ساعت بعد به واسطه دو نفر از اقوامش که در اداره پلیس مسئولیت داشته اند از بازداشتگاه آزاد می شود و متواری می گردد.

متاسفانه از این ماجرا حدود 40 روز می گذرد و هنوز فرد ضارب متواریست. شاید بپرسید چرا این ماجرا بعد از این همه وقت در رسانه ها مطرح شده است؛ جدای از بحث نزدیکی اتفاق به ایام تعطیلات عید و عملکرد ضعیف رسانه ها، علت اصلی مطرح نشدن ماجرا باز هم بهانه های امنیتی و تلاش برای حل ماجرا در سکوت رسانه ای عنوان شده است، که البته همین بهانه و سکوت رسانه‌ها باعث شده علیرغم این که طبق برخی اخبار ضارب هنوز از یزد خارج نشده، پیگیری جدی برای دستگیری او صورت نگیرد.

باید عنوان کرد دو نفری که به آزادی ضارب کمک کرده بودند از خدمت تعلیق شده و این شاید حداقل مجازات در قبال فراری دادن این مجرم باشد.و گفتنی است پدر شهید ساداتی در بیمارستان شهید رهنمون بستری است و در کما به سر می برد؛ حال او نیز به شدت وخیم است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir