خط و نشان ایران برای بحرین و عربستان در بازار نفت
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین ایران در بازار نفت شود و مسئولیت هرگونه تبعات را متوجه آمریکا و کشورهای مزبور می‌داند

ایران اجازه جایگزینی نفتش را نخواهد داد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه موضع حکومت‌های عربستان و بحرین را در حمایت از تحریم صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد و آن را نشانه تبعیت کورکورانه از آمریکا و نادانی آنان نسبت به عواقب این اقدام دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین ایران در بازار نفت شود و مسئولیت هرگونه تبعات را متوجه آمریکا و کشورهای مزبور می‌داند. دولت و ملت ایران دشمنی بعضی کشورها را در این شرایط تاریخی هرگز فراموش نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اعدام دسته جمعی ۳۷ نفر از اتباع سعودی، آن را یک اقدام از نوع جاهلیت پیش از اسلام توصیف و بر لزوم برخورد جامعه جهانی با این گونه اقدامات جنون آمیز تاکید کرد.

موسوی هشدار داد: عربستان سعودی در راستای سیاست فتنه انگیزی در منطقه و در سایه حمایت‌های دولت آمریکا دست به این اقدامات می‌زند و لازم است کشورهای منطقه نسبت به تبعات خطرناک این فتنه انگیزی ها هوشیار باشند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com