سفیر ایران در کویت: صادرات نفت ایران متوقف نشده است
سفیر کشورمان با اشاره به اینکه مسئولان بلند پایه ایرانی و آمریکایی تاکید کرده‌اند که خواهان جنگ نیستند افزود: برخی طرف‌ها مانند بنیامین نتانیاهو و بولتون هستند که به دنبال ایجاد جنگ و تخریب منطقه هستند

صادرات نفت ایران متوقف نشده است

محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در گفت و گو با روزنامه الرای گفت: مسئولان بلند پایه کشورمان اعلام کرده‌اند که خواهان جنگ نیستند و مسئولان آمریکایی نیز مواضع مشابهی داشتند. از نگرانی برخی کشورهای منطقه نسبت به احتمال نابسامان شدن اوضاع متعجب هستم.

سفیر کشورمان در کویت گفت: علیرغم اینکه تا کنون هیچ مساله جدی رخ نداده است اما باید برای آینده آماده باشیم زیرا برخی طرف‌ها مانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به دنبال تخریب منطقه هستند.

محمد ایرانی با اشاره به اینکه اقدامات تحریک آمیز به هیچ کس کمک نخواهد کرد بلکه به سود جنگ‌طلب‌ها خواهد بود افزود: ایران به دنبال کاهش تنش و ایجاد ثبات است زیرا هر جنگی رخ دهد تر و خشک را باهم می‌سوزاند بنابراین این مساله به سود هیچ کس نیست و همه به دنبال ایجاد امنیت و ثبات برای ملت‌های خود هستند.
وی در رابطه با تشدید تحریم‌ها و ایجاد فشار بیش از حد بر ملت ایران هم گفت: اوضاع ایران به هیچ وجه بحرانی نیست و صادرات نفت ما متوقف نشده است زیرا مرزهای زیادی با کشورهای جهان داریم صادرات نفت ما به دوستانمان همچنان ادامه دارد.

محمد ایرانی در پایان گفت: ایران کشور بزرگی است و امکانات زیادی دارد و ملت آن ۴۰ سال است که به تحریم‌ها عادت کرده‌اند. اگر کسی در این روزها به ایران سفر کند با چشمان خود خواهد دید که بیشتر ملت ایران نگران و یا متأثر نیستند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir