حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه نجران عربستان
جنبش انصارالله یمن امروز (سه‌شنبه) از حمله‌ای پهپادی به فرودگاه نجران عربستان خبر داد

حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه نجران عربستان

به نقل از شبکه خبری المسیره یمن، جنبش انصارالله امروز اعلام کرد که یگان پهپادی این جنبش با پهپاد "قاصف کی ۲" فرودگاه نجران در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داد.

المسیره به نقل از یک منبع در یگان پهپادی انصارالله گزارش داد، در این عملیات یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران هدف قرار گرفت و موجب آتش‌سوزی در آنجا شد.

این حمله پس از آن انجام شد که ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد، دو موشک بالستیک انصارالله را بر فراز شهرهای الطائف و جده در نزدیکی شهر مکه واقع در غرب عربستان رهگیری و ساقط کرده است.

انصارالله در واکنش به این ادعای ائتلاف عربی هرگونه ارتباط خود با این حمله را تکذیب کرد.

انصارالله دهم ژانویه گذشته از قاصف کی ۲ رونمایی کرده و با استفاده از آن عملیاتی را علیه رژه نظامی در پایگاه هوایی العند در استان لحج در جنوب یمن آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز امروز ادعا کرد، نیروهای وابسته به انصارالله در عملیاتی قصد داشتند با یک فروند پهپاد نظامی یک زیرساخت شهری را در شهر نجران هدف قرار دهند.

این حمله انصارالله در حالی انجام گرفته که المسیره گزارش داد، در حمله صبح روز دوشنبه پهپادهای عربستانی و آمریکایی در استان حجه واقع در شمال یمن، چهار یمنی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

در این حمله یک خودرو در منطقه مستبا در حال حرکت به سمت یکی از بازارهای منطقه هدف قرار گرفت.

ائتلاف عربستانی-‌آمریکایی ضد یمن روز پنج‌شنبه نیز دست به کشتار وحشیانه‌ای در صنعا زد و با هدف قرار دادن محله مسکونی الرباط باعث کشته و زخمی شدن ۷۷ غیرنظامی شد.

کشتار روز دوشنبه آنها در مستبا یادآور کشتار وحشیانه‌ای است که آنها در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۶ در بازار الخمیس در همین منطقه مرتکب شدند و در آن ۱۱۷ تن از جمله ۲۵ کودک کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir