نماینده‌یِ مخالف زنگنه: منبع خبرم را نمی‌گویم
نماینده‌ای که اخیراً مدعی برکناری وزیر نفت شده، تأکید می‌کند که استیضاح زنگنه را امضا کرده و می‌گوید، آنها که به من انتقاد می‌کنند، باید عملکرد آقای زنگنه را ببینند

نماینده‌یِ مخالف زنگنه: منبع خبرم را نمی‌گویم

نماینده‌ای که اخیراً مدعی برکناری وزیر نفت شده، تأکید می‌کند که استیضاح زنگنه را امضا کرده و می‌گوید، آنها که به من انتقاد می‌کنند، باید عملکرد آقای زنگنه را ببینند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، سومین بار است که درباره بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ادعاهایی منتشر می‌کند که فوراً تکذیب می‌شود. او اخیراً مدعی شده است زنگنه، وزیر نفت به دلیل اختلاف با رئیس‌جمهوری برکنار شده است. البته علی ربیعی، سخنگوی دولت این خبر را تکذیب کرد. حتی، وزیر نفت در گفت‌وگویی در پاسخ به شایعات اخیر گفته است: «با آقای روحانی هیچ مشکلی ندارم. این افراد منابع خبرشان را عوض کنند. من عقب‌نشینی نمی‌کنم.»

حالا این نماینده درباره این نوع رفتار خود به سؤالاتی پاسخ داده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

شما اخیراً اعلام کردید وزیر نفت به دلیل اختلاف با رئیس‌جمهوری برکنار شدند، اما این خبر تکذیب شد، منبع خبری شما کجاست؟

ابوترابی: منبع خبرم را به شما بدهم؟ هیچ جای دنیا باب نیست سیاستمداری منبع خبر خود را به خبرنگاری بگوید.

مقصودم این است که آیا از مقام یا محفل رسمی نقل‌قول کردید یا خیر؟

ابوترابی: بنده منبع خبرم را به شما نمی‌گویم.

شما به‌عنوان نماینده، خبری را منتشر کردید که تکذیب شده است، چرا این خبر را اعلام کردید؟ اگر اطمینان داشتید چرا تکذیب شد؟

ابوترابی: گزینه جایگزین ایشان، این سمت را نپذیرفتند.

این خبر را در جلسه رسمی شنیدید؟

ابوترابی: حالا شما به این بخش ماجرا وارد نشوید.

این نخستین باری نیست که شما خبری داده‌اید و آن خبر تکذیب شده است. شائبه انتشار اخبار کذب توسط شما پیش‌آمده.

ابوترابی: خیر! منتقدان ما عملکرد آقای زنگنه را می‌بینند، ایشان تحرک لازم را ندارند و ریسکی را نمی‌پذیرند. امروز تولید و فروش نفت ما در شرایط جنگی است؛ اما اقدامی نمی‌کنند.

یعنی شما موافق برکناری آقای زنگنه توسط رئیس‌جمهوری هستید؟

ابوترابی: بله! من حتی استیضاح ایشان را امضا کردم.

البته این نخستین باری نیست که این نماینده چنین ادعاهایی را مطرح کرده است. سوم اردیبهشت‌ماه، این فرد مدعی شد محمدجواد ظریف از زنگنه گلایه‌مند است و در این باره افزود: «یکی از مباحث اصلی استعفای اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به نحوه برخوردهای بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت بازمی‌گردد، چرا که ظریف نسبت به کوتاهی‌هایی که وزیر نفت در عرصه‌های بین‌المللی در خصوص وظایفش داشته است، گلایه دارد.» همان روز، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه این خبر را تکذیب کرد و گفت: «بر خلاف چنین ادعاهایی، آقای ظریف، وزیر محترم نفت را یکی از وزیران موفق و پرتلاش دولت می‌داند که اتفاقاً عملکرد موفقی در عرصه بین‌الملل داشته و به‌خوبی توانسته است از جایگاه ایران در اوپک و بازار جهانی نفت دفاع کند.»

از دیگر ادعاهای تکذیبی این نماینده می‌توان به خبری مبنی بر وجود سه کارت‌خوان با گرش مالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در دفتر وزیر نفت اشاره کرد. البته این خبر نیز در مدت کوتاهی توسط روابط عمومی این وزارتخانه تکذیب شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir