روحانی: هر مقدار دلمان خواست غنی‌سازی می‌کنیم
رئیس جمهور خطاب به غربی ها گفت: از ۱۶ تیر به بعد در زمینه رآکتور اراک اگر به تمام تعهدات خود طبق زمان بندی و برنامه عمل نکنید، جمهوری اسلامی ایران رآکتور اراک را به شرایط سابق بر می‌گرداند. وی با تأکید بر اینکه سطح غنی سازی ما دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود، تصریح کرد: ما این تعهد را کنار می‌گذاریم و به هر مقداری که دلمان خواست و ضرورت و نیاز ما بود، غنی سازی را...

روحانی: هر مقدار دلمان خواست غنی‌سازی می‌کنیم

رئیس جمهور خطاب به غربی ها گفت: از ۱۶ تیر به بعد در زمینه رآکتور اراک اگر به تمام تعهدات خود طبق زمان بندی و برنامه عمل نکنید، جمهوری اسلامی ایران رآکتور اراک را به شرایط سابق بر می‌گرداند.

حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت گفت: از ۱۶ تیر جمهوری اسلامی اقدامات خود را آغازمی کند و اگر می‌خواهید اظهار تأسف کنید از همین الان اظهار تأسف کنید و اگر می‌خواهید بیانیه بدهید از همین الان بدهید.

وی با تأکید بر اینکه سطح غنی سازی ما دیگر ۳.۶۷ نخواهد بود، تصریح کرد: ما این تعهد را کنار می‌گذاریم و به هر مقداری که دلمان خواست و ضرورت و نیاز ما بود، غنی سازی را افزایش می‌دهیم.

روحانی تصریح کرد: از ۱۶ تیر به بعد در زمینه رآکتور اراک اگر به تمام تعهدات خود طبق زمان بندی و برنامه عمل نکنید، جمهوری اسلامی ایران رآکتور اراک را به شرایط سابق بر می‌گرداند. به شرایطی که به قول شماها می‌گفتید خطرناک است و می‌توانید پلوتونیوم تولید کنید، مگر اینکه غرب به تمام تعهدات خود راجع به رآکتور اراک عمل کند.

وی خطاب به آمریکا و اروپا گفت: به منطق، میز مذاکره، تفاهم، احترام به قانون، احترام به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل بازگردید و در این شرایط همه ما به برجام عمل می‌کنیم. ما به برجام متعهد خواهیم ماند تا روزی که طرف مقابل در برجام متعهد بماند. ما به برجام صددرصد عمل می‌کنیم، آن روزی که طرف مقابل صددرصد عمل کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com