جهانگیری : شرمنده مردم هستیم
معاون اول رییس جمهور گفت: مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم

صحبت های اسحاق جهانگیری در مورد فشارهای روی مردم

اسحاق جهانگیری در گفت‌ و گو با خبرنگاران در استان البرز

  • آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

  • این نوید را می توانیم به مردم بدهیم که به فضل الهی از شوک های مهمی عبور کرده ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته ایم و امیدوارم شرایط پیش رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

  • یکی از رموز موفقیت مردم ایران این است که همواره از عزت خود حفاظت کرده اند و همواره اهل منطق و گفتگو بوده اند و در حل بحران های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده اند.

  • این که شش کشور قدرتمند دنیا با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند به معنی آن است که ایران توانسته منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند. این که بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیر عقلانی و غیرمنطقی است.

  • هر کس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفتگو، تعامل و منطق است.

  • اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفتگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید.

  • امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می تواند تأمین کند و برای این که همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و همه بتوانند از منطقه ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها را از ایران برداشته و بدون تحمیل فشار با ایران وارد مذاکره و گفتگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir