آمریکا تسلیحات اتمی خود را به روز کرد
رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم فعال شدن شاخه فضایی نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد و در ارائه دستاوردهای خود گفت ما تسلیحات اتمی خود را به روز کرده ایم

ترامپ : تسلیحات اتمی خود را به روز کرده‌ایم

دونالد ترامپ روز پنج شنبه در آئین معارفه مارک اسپر به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا که در پنتاگون برگزار شد، افزود: نیروی نظامی آمریکا در قویترین سطح نسبت به سه سال گذشته قرار دارد و هیچ دشمنی توانایی مقابله با آن را ندارد.

وی با اشاره به افزایش 716 میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکا ادامه داد: ما چیزهایی را بازسازی کردیم که تا کنون هیچ کسی انجام نداده بود، ما بیشترین موشک ها را در سراسر جهان داریم و ما تسلیحات اتمی خود را به روز کردیم و آنها بسیار جدید هستند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما تانک، ناو، زیر دریایی، هواپیما و سیستم موشکی را برای اطمینان یافتن از توانایی های ما در درگیری ها بازسازی کردیم.

ترامپ از نیروی نظامی برای استقرار در مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک تشکر کرد که مانع از مهاجرت های غیرقانونی شده اند و گفت: بدون امنیت مرزها نمی توان صلح و ایمنی داشت.

وی به سوریه و عراق هم اشاره کرد و گفت: ما در این مناطق 100 درصد سرزمین های تحت تصرف داعش را آزاد کردیم و ما آن را در مدت بسیار کوتاهی انجام دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا با یادآوری حادثه حمله به پنتاگون در 11 سپتامبر افزود: ما برای امنیت داخلی اقداماتی را انجام دادیم تا مردممان را از تهدیدات تروریسم تندورهای اسلامی محافظت کنیم و آزادی آمریکایی ها حفظ شود.

ترامپ با بیان اینکه در سراسر جهان، با تهدیدات جدید و رقابت های استراتژیک مواجهیم، اظهار کرد: ما با آنها صحبت می کنیم و آنها هم در کمال احترام با ما صحبت می کنند. آنها بسیار بیشتر از دهه های گذشته به کشور ما احترام می گذارند.

وی با اشاره به حوزه های نظامی زمینی، دریایی، هوایی، سایبر گفت: اکنون هم حوزه فضایی را داریم. من خواستار فعال شدن نیروی فضایی هستم و آنها هم پذیرفته اند.

رئیس جمهوری اولویت نخست خود در حوزه نظامی را حفاظت از مردم، تاریخ و پرچم آمریکا دانست.

مارک اسپر پس از هفت ماه فقدان وزیر در وزارت دفاع آمریکا، روز دوشنبه در سنای آمریکا با 90 رای مثبت تایید صلاحیت شد و کار خود را به عنوان وزیر دفاع آغاز کرد. قرار است او هفته آینده به مقر سنتکام برود تا از آخرین تحولات در خلیج فارس و فعالیت های این فرماندهی اطلاع یابد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : irna.ir