وزیر خارجه بحرین: ایران علیه ما اعلام جنگ کرد
وزیر خارجه بحرین مدعی شد: ایران و هم پیمانانش علیه ما اعلام جنگ کرده‌اند

به نقل از روسیا الیوم: خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین مدعی شد: این ایران بود که با به کارگیری سپاه پاسداران، حزب الله لبنان، الحشدالشعبی عراق، حوثی های یمن(انصارالله) و دیگر نیروها علیه ما اعلام جنگ کرد .

وی در صفحه توییتر خود مدعی شد: هرکس که آنها(ایران و هم پیمانان) را مورد هدف قرار دهد و تجهیزات آن ها را نابود کرد را مورد سرزنش قرار نمی دهیم زیرا این دفاع از خود است.

خالد بن احمد در ادامه با انتشار ماده 51 فصل هفتم منشور سازمان ملل تاکید کرد: این ماده به روشنی بر این مساله تاکید دارد که دولت ها در برابر هر تهدید و تجاوزی حق دفاع از خود را دارند.

براساس این گزارش، منظور خالد بن احمد از هدف قرار دادن ایران و هم پیمانان آن، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به عراق، لبنان و سوریه است.

 اخیرا مواضع وابسته به الحشد الشعبی عراق چندین بار هدف حملات و انفجارهایی قرار گرفته است که گفته می شود آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت این تجاوزها قرار دارند.

لبنان و سوریه نیز اخیرا چندین بار مورد حملات و تجاوزهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

الحشد الشعبی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی اش توانسته است هواپیمای به پرواز در آمده بر فراز مقر تیپ ۱۲ حشد در کمربند امنیتی بغداد را هدف قرار دهد.

پیش از این نیز عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هرگونه هواپیماهای جنگی که حریم هوایی عراق را نقض کنند، سرنگون خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: ما علیه ایران در عراق و در اماکن دیگری از جمله در خاک سوریه فعالیت می‌کنیم. ایران کشوری است که ایده تخریب اسرائیل را دنبال می‌کند و هدف آن فعالیت علیه ما است. ما در عراق چه لازم باشد یا نباشد، فعالیت می‌کنیم و ما در جبهه‌های مختلفی علیه هر کشوری که خواهان از بین بردن ما باشد، فعالیت می‌کنیم.

ادعاهای بی اساس وزیر خارجه رژیم آل خلیفه علیه جمهوری اسلامی ایران درحالی مطرح می شود که ایران همواره به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران های منطقه تلاش های فراوانی کرده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اخیرا پیشنهاد امضای معاهده"عدم تعرض" به همسایگان را مطرح کرد که متاسفانه با استقبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روبه رو نشد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایسنا