سعیدی : اکثریت مردم می‌ گویند که ایستادگی مقابل آمریکا تنها راه‌ حل است
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در اجلاسیه ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی که در مسجد قائم شهرستان محلات برگزار شد، با بیان اینکه راهبرد رهبر معظم انقلاب مقاومت فعال در همه عرصه‌هاست، اظهار کرد: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثریت مردم می‌گویند که راهبرد مقام معظم رهبری جواب داده و ایستادگی مقابل آمریکا تنها راه حل است

سعیدی: اکثریت مردم می‌گویند که راهبرد رهبری جواب داده و ایستادگی مقابل آمریکا تنها راه است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا می خواهد عوامل اقتدار کشور را که شامل انسجام ملی، قدرت ناشی از ذخایر انرژی، قدرت منطقه‌ای و قدرت دفاعی است، از ما بگیرد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی در اجلاسیه ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی:

* براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اکثریت مردم می‌گویند که راهبرد مقام معظم رهبری جواب داده و ایستادگی مقابل آمریکا تنها راه حل است.

* (با اشاره به شاخص‌های پیشتازی روحانیت در همه عرصه ها و الزاماتی که باید در راستای تحقق آن وجود داشته باشد): پیشتازی قراردادی نیست و اینگونه نیست که دیگران قرار گذاشته باشند که روحانیت در هر شرایطی پیشتاز و پیش قراول باشد.

* پیشتازی شرایط و الزاماتی دارد و روحانیت و مراجع بزرگوار باید از اصول و مبانی خاصی برخوردار و توجه لازم را به آنها داشته باشند تا بتوانند پیشتازی خود را به منصه ظهور برسانند.

* برخی از دسته‌بندی‌ها در این عصر نشان می دهد که برخی آقایان به تغییرات زمان و مکان توجه نمی‌کردند.

* (با تاکید بر اینکه در طول ۳۰ سال گذشته که مقام معظم رهبری نظام را مدیریت ‌کردند با بحران‌های زیادی روبرو بودیم که این بحران‌ها کمتر از بحران‌های زمان گذشته نبود): عظمت امام(ره) در جای خود باقی است و بحث امام(ره) یک بحث استثنا در تاریخ است ولی در طول این ۳۰ سالی که مقام معظم رهبری کشور را زعامت کردند توانستند میراث امام(ره) را حفظ کنند و امروز انقلاب اسلامی و ایران در اوج اقتدار و عظمت قرار دارد.

* در زمان امام(ره) کشور درگیر جنگ داخل با دنیای استکبار بود که خیلی سنگین و بزرگ بود ولی در دوران رهبری معظم انقلاب، جنگ در خارج از مرزهای ایران بود که ما نمی‌توانستیم ساکت بنشینیم.

* جنگ ایران با عراق که دفاع از سرزمین، اسلام و انقلاب بود و حضور روحانی و غیر طلبه در جبهه قابل توجیه بود.

* یک هدف حفظ جبهه مقاومت بود که در صورت جدا کردن سوریه، محور مقاومت در منطقه دچار مشکل می‌شد همچنین دیگر اهداف دفاع جدی از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دفع شرورترین اشرار تاریخ معاصر و نیز کمک به استقلال سوریه بود.

* (با بیان دیگر تفاوت دوران رهبری مقام معظم رهبری با دوران امام(ره): تفاوت بعدی وجود فضای مجازی در زمان کنونی است. در زمان امام(ره) اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای وجود نداشت و امروز شاهد تحولی در رسانه‌ها و امپراتوری رسانه‌ای هستیم که این فضای مجازی در حال تغییر تفکر و سبک زندگی مردم است.

* ممکن است فضای مجازی در انتخابات اخلال ایجاد کند، امیدواریم دستگاه قضا به حوزه فضای مجازی وارد شود چراکه مسئولین نسبت به این قضیه اهتمام لازم را ندارند.

* در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و مردم ما باید بدانند که در ذهن ترامپ چه می‌گذرد، ترامپ می‌گوید باید عوامل اقتدار را از دست ایران بگیریم.

* آمریکایی‌ها می‌گویند که وقتی داخل کشور را به هم ریختیم و آشوب به پا شد نظام مجبور به عقب نشینی و تسلیم است، آمریکایی‌ها سر سوزنی قصد عقب نشینی ندارند و هر کاری که انجام می‌دهند برای فریب ایران است، آنها به همین شیوه امپراتوری شوروی را به سقوط کشاندند.

* در طی این چند قرن اخیر درخشیده است اما امروز انقلاب بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور هوشمندانه و فعال طلاب و ایفای نقش مراجع بزرگوار در همه عرصه‌ها دارد تا این انقلاب حفظ شود و به سلامت به دست صاحب اصلی خود برسد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir