کنایه روحانی به پناهیان : قابل اعتنا نیست
 رئیس جمهور با اشاره تلویحی به سخنان اخیر پناهیان و تأکید بر اینکه نباید حادثه عاشورا و کربلا به هیچ عنوان جناحی شود گفت: اگر در مجالس عزای امام حسین(ع) سخنران و مداح بخواهد، حادثه عاشورا را در خدمت خود و جناح خود قرار دهد، این موضوع خیانت به ابا عبدالله الحسین(ع) است

کنایه روحانی به صحبت های اخیر پناهیان

امام حسین(ع) برای نجات همه انسان‌ها و الگوی همه بشریت است.خوشبختانه امسال موارد کمی از سخنان تفرقه‌انگیز شنیده شده و تعداد کسانی که به دنبال ایجاد دو قطبی کاذب بودند، اندک بوده و قابل اعتنا نیست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در سایه درس‌آموزی از ابا عبدالله حسین(ع) و حادثه کربلا، پیروزی نهایی از آن ملت ایران خواهد بود، اظهار داشت: امروز وظیفه اصلی همه مسئولان و کارگزاران نظام اعم از دولتی و غیردولتی و ایستادن واقعی در کنار امام حسین(ع)، تلاش برای رفع مشکلات مردم و یادآوری عزت و صبوری در برابر فشارهای حداکثری دشمنان به مردم است.

روحانی در جلسه هیأت دولت:

* (با اشاره تلویحی به سخنان اخیر پناهیان و تأکید بر اینکه نباید حادثه عاشورا و کربلا به هیچ عنوان جناحی شود): اگر در مجالس عزای امام حسین(ع) سخنران و مداح بخواهد، حادثه عاشورا را در خدمت خود و جناح خود قرار دهد، این موضوع خیانت به ابا عبدالله الحسین(ع) است. امام حسین(ع) برای نجات همه انسان‌ها و الگوی همه بشریت است.

* خوشبختانه امسال موارد کمی از سخنان تفرقه‌انگیز شنیده شده و تعداد کسانی که به دنبال ایجاد دو قطبی کاذب بودند، اندک بوده و قابل اعتنا نیست و این از موفقیت‌های بزرگ ملت ایران است.

* اگر به درستی از تاریخ کربلا استفاده کنیم، عاشورا موجب وحدت بیشتر جامعه خواهد بود و چنانچه از عاشورا و کربلا فاصله و اختلاف بوجود آمد، حتماً مسیر امام حسین(ع) را به درستی دنبال نکرده‌ایم.

* در شرایطی که دشمن همه فشارهای اقتصادی را بکار گرفته است. نباید برخی از تندروی ها و مسیرهای غیردقیق که مردم را آزار می‌دهد در جامعه اجازه بروز پیدا کند، چرا که مردم به اندازه کافی با غصه و سختی مواجه هستند و نباید اجازه داد که براساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود.

* امروز در شرایطی هستیم که باید حرف و ندای مردم را بهتر بشنویم و اگر می‌خواهیم در خیمه‌گاه امام حسین(ع) قرار داشته و روبروی یزید باشیم، وظیفه داریم که مشکلات مردم را برطرف کرده و مردم را تقویت کنیم تا از این پیچ تند عبور کنیم و بی تردید با ایستادگی و مقاومت دشمن را مأیوس خواهیم کرد و همه باید آگاه باشیم که اگر خدای ناکرده دچار اختلاف و دوقطبی شویم، راه برای پیروزی دشمن هموار و آسان خواهد شد.

* (با بیان اینکه در ماه‌های اخیر علیرغم فشار دشمن شاهد علائم مثبتی در عرصه‌های مختلف بویژه در زمینه اقتصادی هستیم): امروز همه شاخص‌ها بویژه در بورس، ارز خارجی و امیدی که در زمینه رشد اقتصادی و سرعت تولید ایجاد شده بسیار دلگرم‌کننده است و نشان‌دهنده این است که با ایستادگی و مقاومت خود می‌توانیم دشمن را مأیوس و به پیروزی برسیم.

* انتخابات باید موجب وحدت بیشتر در جامعه باشد و آحاد و اقشار مختلف مردم اعم از زنان و کارگران هر مشکلی که به ذهن‌شان می‌آید و احساس می‌کنند که حقوق‌شان مراعات نمی‌شود، راه اصلی برای کسب حق خودشان انتخابات است. باید در انتخابات دیدگاه‌های خود را اعلام کنند و افرادی را انتخاب کنند که حقوق‌شان را سریع‌تر و زودتر به دست‌شان ‌برسانند و غیر از این هیچ راه دیگری وجود ندارد.

*  انتقاد و سخن گفتن هیچ ایرادی ندارد، اما راه اصلی برای پیروزی و رسیدن به حق بیشتر انتخابات است. باید در انتخابات حضور فعال داشته باشیم و نباید انتخابات مایه انشقاق و دودستگی در جامعه شود، بلکه باید به وحدت و انسجام بیشتر بینجامد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir