پدر داماد احمدی‌ نژاد، کفش انتخابات پوشید
احمد خورشیدی، پدر داماد احمدی‌ نژاد گفته است که ائتلاافی تحت عنوان «جبهه سوم» با حضور ۱۲ تشکل سیاسی با محوریت خودش در تهران اعلام موجودیت کرده است

احمد خورشیدی با حضور ۱۲ تشکل سیاسی با محوریت خودش در تهران اعلام موجودیت کرده است

خورشیدی گفته است که هدفش برای انتخابات زمستان آتی شکستن ساختار قدیمی و دوقطبی (اصولگرا و اصلاح‌طلب) است. خورشیدی که خودش را دبیرکل جهادگران ایران اسلامی معرفی کرده، گفته است: «‌وقتی که فضای دوقطبی حاکم باشد، همه ارزش‌ها لباس سیاه یا سفید بر تن دارند و شما نمی‌توانید رنگ دیگری را متصور شوید. در چنین شرایطی برای حل مسائل و مشکلات اساسی کشور راه‌حلی‌های افراطی و تفریطی را نسخه می‌کنند که هر دو مضر است و آسیب می‌زند و به راه‌حل معقولی اجازه مطرح‌شدن نمی‌دهند».

خارج‌نشینان برانداز شعارش را دادند اما اصولگرایان روی آن شنا کردند. از زمانی که شعار «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» بعد از رخدادهای زمستان 96 در فضای مجازی به ویژه توییتر طنین انداخت و جذابیتی در داخل ایجاد کرد، برخی اصولگرایان هم به صرافت افتادند از این وضعیت به نفع خود استفاده کنند. آنها با نفی شناسنامه اصولگریی و هویت سیاسی خود مدعی‌اند که اصولگرا نیستند شاید اقبال مردم را به دست آورند. برای همین به دنبال درانداختن طرحی نو یا راه سوم و نفی دوگانه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی هستند. از احمدی‌نژاد و یارانش که معتقدند اصلاح‌طلبی و اصولگرایی یکی است تا باقر قالیباف که مدعی نواصولگرایی است و حتی بادامچیان هم گفته که دوران اصلاح‌طلبی و اصولگرایی تمام شده است. حتی عزت‌الله ضرغامی هم مدعی است که اصولگرا نیست؛ او مدعی است که سیاسیون یا مردند یا نامرد، نه اصلاح‌طلب و اصولگرا. پرویز فتاح، رئیس فعلی بنیاد مستضعفان، هم معتقد است که اصولگر نیست و این دسته‌بندی‌ها صحیح نیست. حالا هم پدر داماد رئیس‌جمهوری سابق که با او زاویه‌هایی پیدا کرده مدعی جبهه سوم شده است.

خورشیدی گفته که مشکل ما این است که از مطالبات مردم عقب هستیم. اصلاح‌طلبان متناسب با ذائقه مردم رفتار خود را تغییر می‌دهند و همیشه حاکم‌اند، ولی ما از این هنر بی‌بهره‌ایم بعد هم گفته که راهبرد و استراتژی خط سوم هیچ ارتباطی به اصولگرایان ندارد: ‌روی برخی اصولگرایان حساب باز نکنید چون آنها اصولگرا هم نیستند، بلکه کسانی هستند که در سال ۸۸ جا زدند و مواضع دو پهلو اتخاذ می‌کردند.

یکی از کلیدواژهایی که اخیرا جریان اصولگرایی برای تمایز خود استفاده می‌کنند واژه انقلابی است. خورشیدی هم چنین ادعایی دارد: «ما انقلابی هستیم و با هیچ گروهی مقابله نمی‌کنیم ولی با آنها سازش هم نمی‌کنیم. به اصلاح‌طلب و اصولگرا اعتقاد نداریم بلکه معتقد به دو جریان هستیم، جبهه ارزشی-انقلابی و جریان غیرانقلابی. از نظر جبهه سوم هر خوبی خوب است حتی اگر رقیب باشد و هر بدی بد است حتی اگر دوست باشد». اخیرا غلامعلی حدادعادل هم گفته بود: «‌ما هم امروز اصراری بر کلمه اصولگرایی نداریم و مراد ما از این انقلابی عمل‌کردن است». اصولگرایان که سال‌به‌سال در حال تعویض نام برای ائتلاف‌ها و جبهه‌های خود هستند، گویا هر 20 سال یک‌بار هم نام جریان خود را عوض می‌کنند؛ راست، اصولگرا، انقلابی.

اگرچه حدادعادل توضیح بیشتری درباره شاخص‌های انقلابی‌بودن اصولگرایان نداده است؛ اما کنش‌های هم‌کیشانش نشان می‌دهند که آنها دقیقا خود را مصداق انقلابی می‌دانند. در واقع آنها از این تعبیر و کلام هم سوءاستفاده‌های جناحی خود را می‌برند آن هم با هدف کنارزدن رقیب در آینده به بهانه غیرانقلابی‌بودن. بیژن نوباوه، از اعضای جبهه پایداری و علیرضا پناهیان، سخنور اصولگرایی که سخنانش اخیرا بسیار حاشیه‌ساز شده هم تفاسیر خود را از انقلابی‌بودن دارند و رقیب سیاسی را غیرانقلابی می‌دانند.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : روزنامه شرق