ابطحی: دانشجویان قلابی سر کلاس نشسته‌اند
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن همدست در دانشگاه و تسهیل برخی مقامات دانشگاهی سر کلاس‌های رشته تحصیلی مورد نظر خود حاضر شود.

محمدجواد ابطحی در خصوص حضور دانشجویان قلابی در دانشگاه‌های تراز اول کشور، اظهار کرد: نباید غافل بود که برخی اخبار که به نظام آموزشی کشور و اعتماد مردم و خانواده‌های کنکوری ضربه می‌زند نباید زیاد منتشر شود چرا که ممکن است این حرکت یک حرکت فریبنده و از روی توطئه دشمن باشد که حساب شده وارد کار شده و توانسته افرادی را به این شکل به داخل دانشگاه‌ها نفوذ دهد.

وی افزود: اما این امر مسئولیت گزینش دانشگاه‌ها را در کشور که متأسفانه حال و روز خوبی ندارد و رها شده است مبرا نمی‌کند. بعضاً برخی انتصاب‌ها در دانشگاه‌ها از ریاست گرفته تا معاونت‌های دانشجویی از روی رابطه است و نه ضابطه. موضوع دانشجویان قلابی در کمیسیون آموزش در حال بررسی است. برخی می‌گویند تعداد دانشجویان قلابی زیاد است و یک کلاغ چهل کلاغ می‌کنند و نام بسیاری از دانشگاه‌ها را که دانشجوی قلابی دارند لیست کرده‌اند که البته قابل بررسی توسط کمیسیون آموزش مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و نهاد حراست وزارت بهداشت است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم نتایج تحقیقات در این خصوص شفاف اعلام شود و اگر متخلفانی هم بوده‌اند دستگاه قضایی آنان را مجازات کند. اعتماد وقتی از دست برود به راحتی بر نمی‌گردد. هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی تقاضای مهر نظام پزشکی نکرده‌اند چون برخی از کشورهای غربی به آنان پیشنهادهای مادی بزرگی داده‌اند. همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد که نظام دانشگاهی کشور باید یک بازنگری در سیستم سنجش و پذیرش خود داشته باشد که البته این مهم آغاز شده که امیدواریم به مجلس فعلی هم برسد.

ابطحی با بیان اینکه آمار دقیقی در خصوص تعداد دانشجویان قلابی وجود ندارد، تصریح کرد: آمار مختلفی ارائه شده است و تعداد این دانشجویان را تا 200 نفر هم گفته‌اند که البته بعید است این تعداد صحت داشته باشد. البته این موارد فقط در دانشگاه‌های دولتی مطرح نشده و در دانشگاه آزاد هم گزارش شده است. معتقدم یک سیستم یکپارچه در نظام آموزشی نداریم و اجازه می‌دهیم هر دانشگاهی برای خودش تصمیم بگیرد که موجب بروز چنین مسائلی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فردی نمی‌تواند بدون داشتن همدست در دانشگاه و تسهیل برخی مقامات دانشگاهی سر کلاس‌های رشته تحصیلی مورد نظر خود حاضر شود. بنابراین دانشجویان قلابی افراد تسهیل کننده‌ای در داخل دانشگاه داشته و حتی ممکن است کارت دانشجویی هم داشته باشند. وزیر علوم هم امروز به مجلس خواهد آمد و در این خصوص توضیح خواهد داد.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : ایسنا